Hoi Emanuela,
welkom op de site!
IK heb ergens een voorbeeld van een openboek gezien en daarbij hadden ze eerst de zijkanten bekleed en er met de botte kant van een mes gleufjes ingemaakt zodat het bladzijden lijken daarne een losse lap fondant over de bovenkant zodat het ook net een bladzijde lijkt(laat wel de zijkanten dan een beetje doorlopen op de bovenkant) wel moet je dan voordat de lap erop gaat hem eerst zo goed mogelijk op maat snijden(de laatste kleine randjes zou je zelfs met een schaar kunnen bijknippen.)
Voor de kaft heb ik nog een tip(ik heb ook een dicht boek gemaakt kijk maar eens bij mijn site bij de 3D taarten dan kun je zien wat ik bedoel):
Tip:
maak en rol fondant in de kleur van de kaft en leg die helemaal op het laatst om de taart heen,druk een beetle plat en je zult zien dat het net lijkt of het er helemaal onderdoor gaat.
voor een open boek wel even de rug aangeven door tweeduekjes te maken bijv. met een sate prikker.
Succes met deze uitdaging! en probeer de fondant mooi egaal uit te rollen evt. op een stuk tafelzeil zodat je het in zijn geheel op kunt tillen en op je taart kunt leggen.
groet,
Saskia
Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!