1

Onderwerp: voor het eerst een taart maken.

Hallo allemaal,

Hier een beginneling. Gisteren eindelijk me spullen binnen gekregen. Dus nu kan ik ook beginnen met taarten bakken. Ik heb een vraagje ik wil voor me peetvader een taart maken in een boekvorm. Het moet voor 5 jan klaar zijn. Alle tips zijn welkom.

gr

2

Re: voor het eerst een taart maken.

Ik weet niet of je de bakvorm van een boek hebt en bedoel je een open boek of gesloten boek? Ik zou een vierkante taart bakken en dan dat bij snijden tot een rechthoek. of 2 (kleine) vierkante taarten als je een open boek wil.
Ik geloof dat ik een boek heb gezien bij de showoff.

3

De bakvorm van een boek heb ik gisteren binnen gekregen. Ik wil graag weten of die gemakkelijk te bekleden is voor een beginneling.

4

Waar wil je hem mee bekleden, met marspein, fondant, marsefond?
Ik denk dat het voordeel van de boekvorm t.o.v. een gewone vierkante taart is, dat je hem in delen kunt bekleden, dus bijv. eerst de zijkanten en dan het midden, zo hoef je niet lastig te draperen. D

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik ga het met fondant bekleden. Het is echt voor de eerste keer dat ik een taart ga bekleden.

Hoi Emanuela,

welkom op de site!

IK heb ergens een voorbeeld van een openboek gezien en daarbij hadden ze eerst de zijkanten bekleed en er met de botte kant van een mes gleufjes ingemaakt zodat het bladzijden lijken daarne een losse lap fondant over de bovenkant zodat het ook net een bladzijde lijkt(laat wel de zijkanten dan een beetje doorlopen op de bovenkant) wel moet je dan voordat de lap erop gaat hem eerst zo goed mogelijk op maat snijden(de laatste kleine randjes zou je zelfs met een schaar kunnen bijknippen.)
Voor de kaft heb ik nog een tip(ik heb ook een dicht boek gemaakt kijk maar eens bij mijn site bij de 3D taarten dan kun je zien wat ik bedoel):
Tip:
maak en rol fondant in de kleur van de kaft en leg die helemaal op het laatst om de taart heen,druk een beetle plat en je zult zien dat het net lijkt of het er helemaal onderdoor gaat.
voor een open boek wel even de rug aangeven door tweeduekjes te maken bijv. met een sate prikker.

Succes met deze uitdaging! en probeer de fondant mooi egaal uit te rollen evt. op een stuk tafelzeil zodat je het in zijn geheel op kunt tillen en op je taart kunt leggen.

groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

En als het nog niet duidelijk is kan je misschien het boek van Joanna Farrow aanschaffen. daarin heb je een boek( dat dicht is ) met een uil op de kaft. Het kost 14,95 euro. Misschien heb je er iets aan. Ik mag wel zeggen dat ik zelf niet heb uitgeprobeerd.
gr. Oema

8

Ik lees vaak over 3d taarten. Wat zijn 3d taarten eigenlijk.
Gr. Oema

9 Laatst bewerkt door dutchdecorator (21-12-2006 15:53)

Een 3D taart is een taart die niet plat is maar meer een soort beeldhouwwerk , zoals een voetbal of Barbie taart.

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!