1

Onderwerp: hulp gevraagd voor dcoratie

ik wil graag voor kerst twee taarten maken

ik heb een ronde (ijzeren-roestvrijstaal) beslagkom gekocht en wil daar taarten mee bakken

ik wilde ze graag wit hebben en de ene met een leuk lintje erom heen
maar nu nog de decoratie?

....Hoe krijg ik het effect van sneeuw op de taart?
....Hoemaak ik een kerstboom en/of een kerstmannetj?
....Hebben jullie een leuke suggestie of fotos van zoiets

EN NOG EEN ANDERE VRAAG:
ik zie in de winkel wel een vn die ronde-bolle taarten met bavaroise erom heen en daarover een laagje gelantine!

.....Weet iemand hoe je dit moet doen?

IK hoop dat jullie kunnen helpen want ik wil vandaag en morgen alvast wat gaan uitproberen

alvast bedankt

2

Re: hulp gevraagd voor dcoratie

Met het meeste kan ik je niet helpen, maar voor sneeuw kun je volgens mij cocos schaafsel gebruiken? Tenminste dat ga ik ervoor gebruiken.

Nog een tip voor sneeuw.
twee mogelijk heden:
1 smeer de hele taart dun in met botercreme(voor sneeuw wil je wit dus moet je dat met crisco maken en dit kan een probleem zijn i.v.m verkrijgbaarheid en kosten)
dan even laten drogen(crusten) dan wat botercreme op je paletmes en deppen maar.
dezelfde wrkwijze kun je ook gebruiken als je je taart inpakt in fondant of marsepein(voor het witte zou ik fondant nemen) en dan deppen met Royal icing dan krijg je een soort pieken ziet er erg kerstig uit.

succes ermee,Hoop dat je er iets aan hebt!

oh ja en met botercreme bedoel ik de amerikaanse van mijn site want andere heb ik zelf nog nooit geprobeerd dus daar kan ik niets over zeggen.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

ik maak zelf altijd botercreme, lekker en vrij wit van kleur (maar of het wit genoeg is voor sneeuw betijfwl ik hoor) 

en icing kan ik zelf ook maken toch van poedersuiker en eiwit?

wat zijn ook al weer de verhoudingen?

kan ik dit er gewoon opscheppen en dan deppen denk je???

en van die gelantine om een taart heen weet jij daar iets van?

5

Ik maak glazuur altijd gewoon van poedersuiker en water. Ook daar kun je lekkere moppen van maken en zo.

6

Hoi hoi, je kunt ook voor het sneeuweffect merengueschuim gebruiken, dat blijft ook vrij zacht en ziet er heel mooi glimmend uit! Voor een recept kun je op m´n site kijken: www.tartacadabra.nl
Een kerstboompje kun je maken door een stukje marsepein in een "cone"vorm te kneden en er vervolgens met een klein schaartje knipjes in te maken, gewoon even proberen, als het niets wordt, maak je er gewoon weer een balletje van en begin je opnieuw ;)
Voor het kerstmannetje, Wendy heeft een beschrijving gemaakt voor de WTE, je kunt haar mailen hiervoor. Staat ook op de website van het wintertaartenevenement dat je deze beschrijvingen van verschillende mensen (Ria heeft bv. een sneeuwpop gemaakt) kunt kopen voor een klein bedragje.
Plaatjes.... tja, gewoon misschien even googlen op afbeelding en christmas cake intypen....
De bavaroistaart wordt gemaakt door eerst een laagje gelei (iemand heeft dit laatst beschreven het recept, kun je even de zoekfunctie gebruiken) in de vorm te gieten, daarna de bavarois erin, laten opstijven en als laatste een onderkant maken van cake of biscuit en de taart uit de vorm te laten zakken. Maar volgens mij heeft diegene dat ook allemaal beschreven en vast een stuk duidelijker dan ik ;) :-)

Veel sukses met al je taartprojecten!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

plaatjes van marsepeinen kerstmannetjes en boompjes zijn te vinden bij de links (marsepein world). In 1 van de andere links van deze site staat ook een hele beschrijving over hoe je een kerstmannetje moet maken. Even geen idee meer welke het was Sorry.

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

8

Dat was volgens mij bij Imaginative Icing: http://www.imaginativeicing.demon.co.uk … rames.html en dan link naar Christmas Ideas --> How to model Santa in icing

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Er staan op de DVD van het WinterTaartenEvenement 2006 ook een hoop voorbeelden: sneeuwpoppetjes, knippen van een Kerstboom, spuiten, ... Maar ik ga verder geen reclame maken want ik weet niet of dat mag!

10 Laatst bewerkt door Lonestar (18-12-2006 13:17)

Voor sneeuw kun je verpulverde schuimkransjes gebruiken, of het recept van Mirjam:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … php?id=574

En is dit iets voor de bavarois taart?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=3088
Dit is alleen helemaal van bavarois, maar ik denk dat het ook lekker is op een koekbodem of over een bolvormig bescuitje.

Groetjes en succes,
Jos

11

ik vind poedersuiker ook altijd erg goed werken voor sneeuw. Gewoon witte botercreme en daar dan poedersuiker overheen strooien. Dan heb je van die fijne poedersneeuw (die je helaas op wintersport zelden hebt :()

Mijn website: Presentaart

12

http://www.cakecentral.com/article55-Ic … Cakes.html

Via deze werkwijze heb ik kerstboomjes gemaakt. Ze zien er erg leuk en grappig uit. Wel even geoefend maar vrij snel onder de knie gekregen. (foto's volgen met de taart)

13

Volgens mij heb je al genoeg tips om 10 taarten te maken, maar hier komt er nog een.
Ik gebruik witte basterd suiker. Dan is ook heel fijn, en glimt ook een beetje. Geeft een erg mooi effect en is super simpel.
In ieder geval, welke tip je ook gebruikt: wij zijn zeer benieuwd naar het eind resultaat!!

groeten Annemieke
Cake It

14

ik zal zeker een foto maken als mijn taarten klaar zijn
ik heb inderdaad veel tips en voral die ene site waarop heel makkelijk te zien is hoe je bv een kerstmannetje maakt, spreekt me erg aan

ik ga mijn best doen! en jullie horen en zien nog wat van mij