1

Onderwerp: wat ik deed met mijn plastic uitrolkleed

Hee, dat rijmt ook nog ;)

Ik heb op de achterkant van mijn doorzichtige uitroltafelkleed met een merkstift de bodems van mijn springvormen omgetrokken. De maten erbij gezet (in spiegelbeeld. Slim he?? ;) ) en er nog een paar maten zelf omheen getekend. Nu hoef ik niet steeds te meten of de lap al groot genoeg is. Wellicht ben ik niet de eerste die dit bedacht heeft, maar ik wou het toch even delen. :)
Ik heb dat kleed trouwens nog niet zo lang. Ik maakte vaak kleine taartjes, maar nu moest ik een grote maken en zag ik het al een beetje aankomen. Eerst nog geprobeerd de lap van het kleed af op te tillen, maar dat begon meteen te scheuren. Toen dus met kleed en al over de taart gekieperd. Jee wat een uitvinding!!!!!!!! Ik weet niet meer wie er op dit lumineuze idee kwam, maar BEDANKT!!!!!!!!! Ik kon 'm zelfs nog met gemak een paar keer verplaatsen tot ie er precies goed oplag en toen kon ik 'm er dus heel makkelijk afhalen. (Die van mij komt trouwens bij de hubo vandaan en ik had er met keukenpapier een pieiepklein beetje bakspray op gesmeerd.)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

2

Re: wat ik deed met mijn plastic uitrolkleed

slim idee zeg ik ben elke keer nog aan het meten super oplossing!!!!!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Ik heb een uitrolmat van tupperware. Hier staan ook allemaal verschillende maten op en zelfs een liniaal. Super ding. Ik hoef zelfs niks in te smeren of te poederen, mijn marsepein haal ik er zo af.
Voordat ik mij bezig hielt met taarten bekleden gebruikte ik hem altijd voor de appeltaart en koekjes bakken maar nu met de marsepein echt een uitkomst.

Groetjes Mirjam

4

Dank je! Supertip!

5

dit was net het antwoortd op mijn vraag
dank je
groetjes monique
www.mijnalbum.nl/album=RWTWIBQN

6

Over dit onderwerp gesproken............ Waar kopen jullie zo'n doorzichtig kleed?????? Ik heb zo'n bakmatje, maar met grote taarten bekleden is dat echt een ramp, en plakt ie aan de tafel vast. Dus ik wil ook graag zo'n matje kopen, maar ja waar?????

Wie kan mij helpen?????

Groetjes Carolien

7

Hoi Carolien

Heb even de link voor je gekopieerd:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=1367

8

Aanvulling: Intratuin heeft het ook!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Dank jullie wel!!!!!!!!!

Groetjes Carolien

10 Laatst bewerkt door Jozien (20-12-2006 22:57)

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag voor het eerst mijn plastic tafelzeil gebruikt voor het uitrollen. Ik had een halve meter gekocht en doormidden geknipt. De ene helft op de aanrecht, dan de marsepein/fondant er op en dan de andere helft er weer over en rollen maar!

Uitrollen ging super, ook het er af halen van de marsepein ging perfect. Zoals Mirjam al zei, je kunt m met zeil en al op de taart leggen, nog iets verplaatsen indien nodig en dan het zeil er af pellen. Alleen met fondant lukte het niet goed, dat bleef plakken....En dat had ik nou net in sneeuw-druip-vorm gesneden, dat moest ik dus heel voorzichtig lospeuteren....:D Volgende keer invetten dus (marspein is wat vettig van zichzelf, dus daar hoeft het niet voor...)

Ook ik had er mijn taartbodems op overgetrokken met een permanent marker. Dat werkte geweldig, tot ik op het idee kwam om dat op beide stukken zeil te doen. Op zich werkte het goed, ik kon goed zien hoe ver ik nog moest. Maar de permanent marker inkt is niet opgewassen tegen de deegroller: na 10 min flink rollen was nagenoeg alle inkt van het kleed verdwenen......:rolleyes:

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

11

Woops... en verdween het daarna ook nog wel van je aanrecht??

12

Hallo allemaal,
Het
Hier een beginneling. Gisteren eindelijk me spullen binnen gekregen. Dus nu kan ik ook beginnen met taarten bakken. Ik heb een vraagje ik wil voor me peetvader een taart maken in een boekvorm. Het moet voor 5 jan klaar zijn. Alle tips zijn welkom.

gr
Emanuela

13

Welkom Emanuela,
Je post je berichtje in een topic dat gaat over tafelzeilen ;) Dus het is wat handiger om je vraag een eigen topic te geven. Ik kan dat helaas niet voor je doen want mijn "splits topic-knopje" is kapot, dus je moet even zelf een nieuw berichtje maken :)

Nog even een tip: lees deze rubriek eens door, dan vind je al heeeel veel tips, ook de zoekfunctie van het forum brengt een schat aan informatie boven :)

14

Beide geniale ideeen!   :-) kom er maar op...  mijn doorzichtig plastic kleed heb ik bij de blokker gekocht was per strekkende meter te koop.

Groetjes Riteke en Martijn
www.delikatessen.mijnalbums.nl

15

Ha Marianne,

Nee, gelukkig was het op het aanrecht goed gegaan, dat stuk zeil lag stil, zeg maar. Maar op het bovenste stuk was door het rollen de inkt op de deegroller terecht gekomen! (Achteraf ben ik dus blij dat ik w

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!