Onderwerp: snel rode stoofpeertjes
een heel klein beetje rode kleurstof bij de stoofpeertjes en je hoeft ze geen 3 uur meer te koken voor ze rood zijn.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » snel rode stoofpeertjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
een heel klein beetje rode kleurstof bij de stoofpeertjes en je hoeft ze geen 3 uur meer te koken voor ze rood zijn.
Je kunt er ook een flinke scheut bessenjenever bij doen!!!
Groetjes Evelien
Ik ga met Jozien mee....
Maar je hebt zelfs speciale peren-rood suiker, is een soort potje met wat roodachtige suiker waar je peren de juiste kleur van moeten krijgen, maarre eigenlijk kan je dan net zo goed er gewoon rode kleurstof bij doen.
scheutje creme de cassis jammie
rode vruchten sap van appelsientje doet ook wonderen En is ook erg lekker!
kaneelsuiker van de hema is ook lekker
Sorry, als ik het woord "stoofpeertjes" hoor, ben ik altijd geneigd om het recept van mijn moeder op de dringen, zo ook deze keer :-D
Komt ie:
Peertjes schillen, steeltje laten zitten. In pan bodem water, vanillesuiker, kaneelstokje, kruidnagelen, evt. vanillestokje doen. Peertjes er rechtop inzetten, aanvullen met rode wijn en port, de peertjes moeten onder staan (meestal een halve fles van ieder) aan de kook laten komen en heel zachtjes laten trekken tot peertjes mooi rood en gaar zijn (inprikken met vork, net als bij aardappelen) peertjes uit het vocht halen. Als er niet genoeg vocht is dan weer aanvullen met wijn en port, even proeven of het zoet genoeg is, het vocht binden met maizena. Deze saus kan warm of koud over de peertjes heen (warm vind ik persoonlijk het lekkerst).
Ik kan het niet laten, dit zijn gewoon de lekkerste peertjes die ik ooit gegeten heb :-)
Maar mocht iemand een beter recept hebben, ik houd me aanbevolen, ik ben gek op stoofpeertjes!!!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » snel rode stoofpeertjes