1

Onderwerp: snel rode stoofpeertjes

een heel klein beetje rode kleurstof bij de stoofpeertjes en je hoeft ze geen 3 uur meer te koken voor ze rood zijn.

2

Re: snel rode stoofpeertjes

Je kunt er ook een flinke scheut bessenjenever bij doen!!! :D

Groetjes Evelien

3

Re: snel rode stoofpeertjes

Ik zweer bij een flinke scheut rode port.... (ah, de heerlijke lucht die er dan in de keuken hangt, van de port en het kaneelstokje....elke winter verheug ik me er op! :-))

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Re: snel rode stoofpeertjes

Ik ga met Jozien mee....

Maar je hebt zelfs speciale peren-rood suiker, is een soort potje met wat roodachtige suiker waar je peren de juiste kleur van moeten krijgen, maarre eigenlijk kan je dan net zo goed er gewoon rode kleurstof bij doen.

Groetjes, Pauline

5

Re: snel rode stoofpeertjes

scheutje creme de cassis jammie

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

Re: snel rode stoofpeertjes

rode vruchten sap van appelsientje doet ook wonderen En is ook erg lekker!

Kijk gerust in mijn album!
http://www.mijnalbum.nl/Album=CSXEISWI

7

Re: snel rode stoofpeertjes

kaneelsuiker van de hema is ook lekker

8

Re: snel rode stoofpeertjes

Sorry, als ik het woord "stoofpeertjes" hoor, ben ik altijd geneigd om het recept van mijn moeder op de dringen, zo ook deze keer :-D
Komt ie:

Peertjes schillen, steeltje laten zitten. In pan bodem water, vanillesuiker, kaneelstokje, kruidnagelen, evt. vanillestokje doen. Peertjes er rechtop inzetten, aanvullen met rode wijn en port, de peertjes moeten onder staan (meestal een halve fles van ieder) aan de kook laten komen en heel zachtjes laten trekken tot peertjes mooi rood en gaar zijn (inprikken met vork, net als bij aardappelen) peertjes uit het vocht halen. Als er niet genoeg vocht is dan weer aanvullen met wijn en port, even proeven of het zoet genoeg is, het vocht binden met maizena. Deze saus kan warm of koud over de peertjes heen (warm vind ik persoonlijk het lekkerst).

Ik kan het niet laten, dit zijn gewoon de lekkerste peertjes die ik ooit gegeten heb :-)
Maar mocht iemand een beter recept hebben, ik houd me aanbevolen, ik ben gek op stoofpeertjes!!!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops