1

Onderwerp: Bakken enzo

Hallo allemaal, ik bak ook net als jullie graag, en ben al tijden op zoek naar die dingen van icing en fondant. Maar ik heb het nog nooit gedaan, het versieren van een taart. Hoelang hebben jullie erover gedaan voordat het een beetje lukte? Of is het redelijk makkelijk?

Alvast bedankt,

Liefbloempje

Groetjes,
Josien

2

Re: Bakken enzo

Hoi Liefbloempje,

Welkom bij de club verslaafd-aan-taarten-bakken! :lol:
Ik ben nog maar net begonnen. En in mijn album zie je mijn eerste taarten. Je kan zelf beoordelen of dat een beetje gelukt is. Ik kijk heel veel rond op dit forum om tips te krijgen over alles wat met het bakken te maken heeft. Zo leer je heel snel. Ik probeer zoveel mogelijk uit. En soms heeft iemand ergens een filmpje gevonden waar ik dan ook de kunst een beetje van af kan kijken. En ik vind dat het dan niet zo heel moeilijk meer is. Je moet gewoon weten wat er kan en met de juiste spullen en een hoop fantasie kom je een heel eind.
Succes!

Hoi Anneke,

Wat een prachtige taarten heb je gemaakt. Ik heb er bewondering voor. Ik hoop dat dat mij ook gaat lukken, ik ga het morgen proberen.... Ik ben echt een bakliefhebster. En heb ook al foto's gezien van jullie gemaakte taarten. Zijn jullie nou proffesionele bakster, zoals een bakster, of doen jullie dit als hobby en gunst af en toe? En dat recept van zelf fondant maken, lukt dat meestal, dat recept wat op deze site staat?

Ik hoop dat het mij ook gaat lukken...

Groetjes,

Liefbloempje

Groetjes,
Josien

4

Hoi Liefbloempje,

Ik ben absoluut niet proffessioneel bezig. Ik maak tot nu toe taarten voor ons eigen gezin (verjaardagen, feestdagen) En ik heb voor mijn zus, en schoonzus een taart gemaakt. Ik doe het wel zo vaak mogelijk, maar er moet wel een gelegenheid voor zijn. Anders worden we veel te dik...hahaha
Als je zelf fondant wil maken dan zou ik het recept voor marshmallowfondant maken. Dat is heel makkelijk en werkt heel fijn. Voor het bekleden van de taart maak ik tot nu toe mijn eigen marsepein en gebruik daarvoor een heel makkelijk recept. Als je wil zal ik 'm ff opzoeken.

5

makkelijk recept voor marsepein:

200 gr gepelde amandelen
250 poedersuiker
1 eiwit (5 gr eiwitpoeder 30 gram afgekoeld gekookt water)
een paar druppels citroensap

6

Welkom op de site van verslaafden :)
Ik ga je topic even verplaatsen zodat het de aandacht kan krijgen die het verdient.
Eerste tip: veel lezen, vooral in de rubriek "Taarten bakken & decoreren" en als je bij een specifieke vraag eerst de zoekfunctie gebruikt, wordt je ook al overstelpt met handigheden en tips :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Ok dank je Marianne, ik wist niet zo goed waar ik het moest plaatsen....

Annke, bedankt voor je recept, moet ik alles gewoon mengen enzo? Sorry ik ben beginner... Je zal vast de show stelen met je taarten...! Het lijkt mij ook leuk om die taarten te kunnen maken, het geeft een verjaardag toch een feesterlijker tintje. Maar helaas, mijn schoonfamilie is niet zo ruimdenkend dus dat wordt gewoon slagroom en mokka gebak vrees ik..... Maar ik denk dat mijn eigen familie het wel leuk en lekker zal vinden.

In iedergeval bedankt voor de tip!

Groetjes Josien ( zo heet ik echt )

Groetjes,
Josien

8

Leer je schoonfamilie maar gauw wat lekker is.
Mokka en slagroom is zo gewoontjes ;) ;)
Mijn schoonfamilie is ook redelijk kieskeurig, het is al gauw te zoet enzo. Maar met alle lekkere recepten hier leren ze dat heel snel accepteren.
Trouwens als je je schoonfamilie een taart met bokkepootjesslagroom laat proeven dan snappen ze niet meer dat ze graag een slagroomtaart of een mokkagebakje wilden ;)
Voor mijn marsepein recept hak ik eerst de amandelen in mijn keukenmachine en dan gooi ik de rest erbij en hak alles lekker door elkaar. DAn krijg je een lekkere zachte marsepeinen bal en die leg ik een dag of 2 in de koelkast.

Dank je wel, ik ga het morgen lekker proberen... Heb ook wat dingen vandaag besteld bij de webshop, vooral die voetjes uitstekers zijn grappig...

Ik hoop dat het bij mij in 1 keer lukt, en anders probeer ik het gewoon opnieuw. Wat mijn schoonouders betreft, mijn vriend en  ik gaan volgend jaar samenwonen ( in Vathorst, ken je vast wel ) in een nou ja, nogal duur huisje en dan is het misschien ook wel eens financieel nodig om zelf te bakken.... Maar, ik heb al taarrecepten gezien die er jammie uitzien ook voor mijn schoonfamilie.

In iedergeval, ik ga het proberen, heb er echt zin in!

Groetjes,

Josien

Groetjes,
Josien

10

OOk met mokka en slagroom taart steel je de show,is gewoon een kwestie van iets toevoegen

Een marsepein figuurtje, andere vulling etc.
En je hoeft niet alles zelf te maken, bestellen is makkelijker!!!

cateren is ook gebakjes maken :)

11

Hoi Josien,

Welkom bij de club van verslaafde baksters! De meeste van ons zijn echt niet professioneel hoor, al heb ik wel de indruk dat de meesten al wel eens eerder zelf een taart hadden gebakken, maar dan zonder de finishing touch van hier.....:-)

Leuk om een bijna naamgenootje tegen te komen! Ook ik ben nog maar kort bezig, (sinds oktober) en heb al heel veel gebakken. Met elke taart leer je meer...enne dus nogmaals een waarschuwing: het is heeeeeel verslavend!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

Ik ben het met Eugenie eens (ikkie) dat je ook met slagroom en mocca veel leuks kan maken. Hihi, zo breng je gewoon stap voor stap de familie in deze eeuw. ;)
Eerst een mocca taart met een marsenpeinen/fondanten plaatje of popje erop, en zo steeds iets meer tot de mocca er alleen nog tussen zit als vulling en de taart lekker bekleed is met fondant of marsepein. :lol:
Enne, nog welkom hier en veel succes met de taarten, ik ben al weer heel benieuwd naar de resultaten. :)

Hallo Josien,

Welkom op de site en je zult zzien binnen de kortste keren is de family om en maak je ook dit soort taarten hoor.
Kijk maar eens in een paar albums van sommigen dan zie hoe snel het gaat!
veel succes en veel plezier in het nieuwe huis!

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

14

Hoi allemaal, wat een leuke reacties allemaal. Ik  hoop dat mijn bestellingen van de webshop snel binnen zijn, dan kan ik lekker beginnen... Ik had nog een paar beginnersvraagjes;

- als je je fondant op de taart heb gedaan, moet je dan nog een paar dagen wachten met het versieren ervan? Of kan je daar direct mee beginnen? Ik heb regalice fondant besteld.

- Wanneer je kleine cakejes wilt maken, hoe moet je die cakejes dan versieren met fondant? Moet je ze uit het cupje halen? Of gaat de versieren er alleen boven op?

Is het verstandig om als je ook marsepein wilt gaan boetseren, de materialen ervoor in huis te hebben, de modeling tools? Ook al ben ik een beginner?

Ik heb van denk ik bijna alle leden hier op het forum resultaten gezien, en o o wat professioneel! Ik hoop dat ik met de tijd ook zo goed wordt. Ik moet zeggen, ik heb heel erg veel aan dit forum, want er staan allemaal foto's op waardoor ik ideetjes opdoe en ook vragen door andere forumleden.

Ik had trouwens ook nog een vraag over het eerst eerst bestrijken van je taart alvorens je er fondant op doet.

- Kan je in plaats van botercreme ook slagroom erop doen?

Groetjes en alvast bedankt,
Josien

Groetjes,
Josien

15

Je kunt na het bekleden van je taart gewoon gelijk de versiering erop doen hoor, ik probeer vaak de dag er v

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

16

Leuk, ik ga deze tips gebruiken want ik wil graag een taart maken voor thuis, op naailes ( andere hobby :) ) en voor mijn moeders verjaardag dat is de 17e januari. Ik heb er zin in!

Groetjes en bedankt voor de tips,

Josien

Groetjes,
Josien

17

hoi josien,

ik zal proberen wat antwoorden te geven:

*als je fondant op je taart hebt kan je gewoon verder gaan met versieren. je moet nl. ook rekening houden met de houdbaarheid van de ingredienten.
*cakejes kan je heel goed alleen bovenop versieren.
* heel goed als je al modelingtools in huis hebt. ik denk niet dat het een voorwaarde is om te beginnen. soms zijn er ook wel materialen die je in huis hebt die je kan gebruiken. mijn ervaring is dat je al doende in de gaten krijgt welke materialen het eerst nodig zijn om te kopen
* onder de fondant en marsepein kan je beter botercreme gebruiken dan slagroom. anders smelt de fondant

zeg, veel succes met bakken! ik ben benieuwd naar het resultaat!