1

Onderwerp: crusting cream cheese icing

Crusting cream cheese icing - vertaling

240 g boter (zacht)*
90 g solid vegetable shortening
450 g roomkaas (Zacht gemaakt. Dit is belangrijke. De roomkaas en de boter moeten op kamertemperatuur zijn.
1 tbsp vanille extract
1575 gram gezeefde poedersuiker (ik gebruik suikerbakkerspoeder)
½ thsp zout

Klop de boter, shortening en roomkaas en vanille extract romig.
Voeg beetje voor beetje de poedersuiker en zout toe.
Op een langzame stand klop je het geheel totdat het geheel glad en romig is.

*Wil je wittere icing, probeer dan boter zonder eidooier, verkrijgbaar bij de natuurvoedingswinkels. (ik heb geen idee of dit in Nederland ook verkocht wordt)

Dit recept is voor een dikke consistentie, is het niet dik genoeg, bijvoorbeeld ivm met luchtvochtigheid, voeg dan meer suiker toe, zodat het dik genoeg is om er mee te spuiten.
Voor een dunnere consistentie, gebruik dan 1350 gram of minder poedersuiker.

Om een gladde taart te krijgen kun je na de icing aangebracht te hebben, de taart 15 minuten laten staan. Daarna glad maken met ‘the non-printed side of a Viva paper towel’.
Ik denk dat je hiervoor ook bakpapier kunt gebruiken en er dan voorzichtig overheen strijken. Ik heb dat niet gedaan bij de taart uit mijn album. Voor die taart van 23 cm doorsnede heb ik een half recept gemaakt.

http://philokralen.spaces.live.com/ album taarten (naar beneden scrollen)
www.philokralen.nl voor mjn sieraden.

Re: crusting cream cheese icing

Dit is dus het recept dat ik gebruikt heb voor de taart zoals in album te zien is.
Dat was ik nog even vergeten te melden.

http://philokralen.spaces.live.com/ album taarten (naar beneden scrollen)
www.philokralen.nl voor mjn sieraden.

3

Re: crusting cream cheese icing

dat klinkt onwijs lekker, probeer ik zeker uit, mmmmm

4

Re: crusting cream cheese icing

Boter zonder eidooier??? Sinds wanneer zit er ei in boter? Heb ik nog nooit van gehoord :D

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Re: crusting cream cheese icing

was gewoon aan het rondstruinen op de site en kwam dit recept tegen.

Wat wordt er bedoeld met roomkaas: mascarpone, monchou, roomkwark,...? Ik zou zelf denken aan de mascarpone   

Het lijkt me ook lekker als vulling met iets anders er nog bij zoals jam, honing met nootjes.... Of is dat niet zo'n goed idee?

6

Re: crusting cream cheese icing

ik denk dat ze met roomkaas zoiets als philadelphia bedoelen

7

Re: crusting cream cheese icing

Ik denk inderdaad iets van monchou. Op het pakje hier in de koelkast staat "naturel roomkaas" :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: crusting cream cheese icing

Wat is solid vegetable shortening (sorry, ben nieuw hier)

9

Re: crusting cream cheese icing

Google rulezzz ;)

"Shortening" is vast, wit vet gemaakt van gehydrogeniseerde plantaardige olie. Je kan het vervangen door ossewit (alhoewel dat niet plantaardig is). Een gekende merknaam is "Crisco", veel mensen gebruiken Crisco ipv "shortening".

Het komt wel van een forum over zeep maken.....

Ik geloof dat je het kunt vervangen voor plantaardig frituurvet (vast, niet vloeibaar)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag