1

Onderwerp: Gevraagd: gingerbread cookie recept

Ik wil zo graag voor Kerst gingerbread cookies maken, omdat ik ze er zo lekker uit vind zien :) Wie heeft er een recept voor?

2

Re: Gevraagd: gingerbread cookie recept

Even gegoogled voor je:
*klikkerdeklik* en nog een amerikaans recept: *klikkerdeklik nog eens*

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Gevraagd: gingerbread cookie recept

Bedankt Marianne! Ik had zelf ook al gegoogled, maar was weer andere dingen tegengekomen.
Overigens: was bakpoeder nu hetzelfde als zuiveringszout, of in ieder geval: kun je dat gebruiken ervoor?

Re: Gevraagd: gingerbread cookie recept

Het recept dat ik heb werkt gewoon met bakpoeder(het is amerikaans dus ze gebruiken shortening en Molasses dus ik geef het maar niet want dat schept maar weer verwarring).

Er staat wel bij dat je zeker geen recept mat baking soda moet nemen maar altijd met bakpoeder.
baking soda loopt meer uit.

EEn andere tip rol het deeg uit op de achterkant van je bakblik en schuif het blik op zijn kop in de oven zo blijven je koekjes in de goede vorm(dit is vooral belangrijk als je een huisje wilt maken daar zijn schebve en uitgerekte onderdelen echt heel onhandig).

ben benieuwd wat je ervan bakt (ha ha ik bedoel wat voor koekjes het worden hoor)

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Re: Gevraagd: gingerbread cookie recept

Bakpoeder is niet hetzelfde, het doel wel, namelijk het rijzen. Maar of je het 1:1 kan vervangen?? Wat ik vond is dat zuiveringszout hetzelfde is als natriumbicarbonaat of ook wel dubbelkoolzure soda. Ik heb eigenlijk geen idee waar je het koopt, drogist denk ik?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Re: Gevraagd: gingerbread cookie recept

Zou dat dan baking soda zijn??????
op 5 cups meel zegmaar 500 gram doet mijn recept 1 theelepel bakpoeder.
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

7

Re: Gevraagd: gingerbread cookie recept

Ja, googlen geeft diverse hits dat baking soda hetzelfde is als zuiveringszout (of wel natriumbicarbonaat). En dat bakpoeder o.a. uit baking soda bestaat.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: Gevraagd: gingerbread cookie recept

wat bedoel je met het bakblik op zijn kop, Saskia? Als ik de koekjes gewoon op de onderkant van de plaat leg ipv op de bovenkant komt dit toch op hetzelfde neer? Of mis ik iets? :-)

9

Re: Gevraagd: gingerbread cookie recept

Ja, maar dan heb je niet die randen die je aan de bovenkant van je bakplaat wel hebt, om ze in je oven mee te schuiven. Dat bedoel je toch Saskia?