1

Onderwerp: barbietaart met karton om lagen te scheiden?

Ik ga binnenkort een barbietaart maken voor de dochter van een vriendin, nu vond ik de vorige keer dat je een beetje van die onhandige plakken krijgt om te serveren. Dacht dat het misschien beter is om er een scheidingskarton tussen te doen. Mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee? en doe je dan marsepein over de eerste laag voor dat het karon erover gaat. Anders lijkt het me dat de stukken van het onderste gedeelte zo "kaal" zijn.Qua smaak bedoel ik, je hebt dan haast alleen biscuit met vulling. Hopenlijk heeft iemand hier tips over?

2

Re: barbietaart met karton om lagen te scheiden?

Inderdaad doe ik altijd taartkarton ertussen de marsepein-fondant over het uiteindelijke geheel, kwas smaak is het toch lekker hoor!!! En dan geef je die mensen toch een stukje gedecoreerde marspein erbij bv. een roosje ......Succes is echt enorm leuk om te doen....

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

3

Wie weet waar je taartkaton kan kopen? De meeste warme bakkers die ik gevraagd heb zijn niet zo scheutig?

Je kunt ook op ongeveer halverwegen een dikkere laag vulling doen en hem daar dan doormidden snijden voordat je stukjes maakt.
als je dan onder en boven nog een keer vult heeft iedereen een laagje vulling en iid geval een zijkant marsepein.
Succes en piece of cak verkoopt het karton en ik dacht Inge (webshop)nu ook.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

dutchdecorator schreef:

Je kunt ook op ongeveer halverwegen een dikkere laag vulling doen en hem daar dan doormidden snijden voordat je stukjes maakt.
als je dan onder en boven nog een keer vult heeft iedereen een laagje vulling en iid geval een zijkant marsepein.
Succes en piece of cak verkoopt het karton en ik dacht Inge (webshop)nu ook.

Saskia

hallo Sakia hoe snij je uberhaupt zo'n taart aan, in punten ??
ik heb de Wondermold ok pas besteld en no iet geprobeerd moet weleens een proef make mijn dochter is ein januari jarig , daarom volgde ik jullie even
bedankt  en succes

www.sweetsugarpies.com kijk ook eens op mijn site

6

Hoi Jopamal,

ik vul hem met 3 lagen. Als ik m ga aansnijden, snijd ik hem in het midden(horizontaal) door, zodat barbie een korte rok heeft. Die zet ik dan apart op een bordje (staat ze nog even te pronken) en het onderste deel snijd ik dan als een "gewone" taart in punten. Als dat op is, gaat Barbies rok er aan. Iedereen krijgt zo zeker een laag met vulling en decoratie.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!