1

Onderwerp: help - 1e keer barbietaart

Ik wil voor m'n dochter haar verjaardag een barbietaart (zonder ondertaart) proberen.
Ik heb al wat rondgekeken hier maar heb hoofdpijn en ben moe dus vraag ik het gewoon maar (gaat misschien sneller).
Ik zit dus met de volgende vragen:

de basistaart: hier kan ik dus gewoon het recept van de basisbiscuit voor gebruiken? Bij het recept staat echter niet specifiek een tulbandvorm genoemd. Zijn de hoeveelheden/afmetingen ook goed voor een grote tulbandvorm?
En hoe zit het met de kleine tulbandvorm (welke hoeveelheden moet ik dan gebruiken?).

de basisbiscuit moet ik dan volgens mij een dag laten staan? In of buiten de koelkast?

Dan snij ik dus de grote cake doormidden en smeer dit in met een vulling en zet de twee helften weer opelkaar. En de kleine (tulband)cake zet ik op de grote met daartussen ook vulling?

De botercreme:
Ik wil het recept "de botercreme als afwerking" gebruiken.
Hoe voeg ik het smaakje toe? En hoeveel?
Ik smeer dus de botercreme over die hele toren en kan ik dan gelijk de marsepein er over heen doen of moet ik daar mee wachten?

En dan is het volgens mij het beste om h'm buiten de koelkast te bewaren, klopt dat?

Nou, veel vragen dus. Volgens mij is het best wel moeilijk maar ook wel een uitdaging en hij ziet er zooooo leuk uit.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen. Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door Franky (07-12-2006 09:06)

Re: help - 1e keer barbietaart

Hallo Lizzie

onder howto's staat een hele duidelijke beschrijving, met foto's. Laat gewoon de ondertaart weg!
ook heeft www.felicitaartjes.nl een heel mooi schema met de benodigheden die je nodig hebt
basis recept is goed voor beide tulbanden.
na basis botercreme gemaakt te hebben kun je er een paar druppels aroma aan toevoegen

Veel succes!! Groetjes Francisca

3

Re: help - 1e keer barbietaart

Bij het schema staat geen tulbandvorm, maar wel de barbie wondermold. Als jouw tulband dezelfde inhoud heeft, kun je die hoeveelheden gebruiken. Het standaard recept hier op de site gaat uit van 5 eieren voor 2 liter (20cm x 20xm x 5cm), dus even met maatkan aan de gang ;) Per ei moet er dan 30 gram suiker, 24 gram bloem en 6 gram maïzena bij. Ik rond altijd naar boven af.

Het is een goed idee om je biscuit een dag te laten staan, dat snijdt makkelijker. Ik doe hem sowieso in de vriezer, vind dat lekkerder. Inge heeft ook een keer ergens gepost dat dit aangeraden werd door een bakker.

De grote cake zou ik als het lukt 2x doormidden snijden, dus met 2 vullingen. Kan best qua hoogte hoor.

Als je de cake hebt ingesmeerd met botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag