Onderwerp: help - 1e keer barbietaart
Ik wil voor m'n dochter haar verjaardag een barbietaart (zonder ondertaart) proberen.
Ik heb al wat rondgekeken hier maar heb hoofdpijn en ben moe dus vraag ik het gewoon maar (gaat misschien sneller).
Ik zit dus met de volgende vragen:
de basistaart: hier kan ik dus gewoon het recept van de basisbiscuit voor gebruiken? Bij het recept staat echter niet specifiek een tulbandvorm genoemd. Zijn de hoeveelheden/afmetingen ook goed voor een grote tulbandvorm?
En hoe zit het met de kleine tulbandvorm (welke hoeveelheden moet ik dan gebruiken?).
de basisbiscuit moet ik dan volgens mij een dag laten staan? In of buiten de koelkast?
Dan snij ik dus de grote cake doormidden en smeer dit in met een vulling en zet de twee helften weer opelkaar. En de kleine (tulband)cake zet ik op de grote met daartussen ook vulling?
De botercreme:
Ik wil het recept "de botercreme als afwerking" gebruiken.
Hoe voeg ik het smaakje toe? En hoeveel?
Ik smeer dus de botercreme over die hele toren en kan ik dan gelijk de marsepein er over heen doen of moet ik daar mee wachten?
En dan is het volgens mij het beste om h'm buiten de koelkast te bewaren, klopt dat?
Nou, veel vragen dus. Volgens mij is het best wel moeilijk maar ook wel een uitdaging en hij ziet er zooooo leuk uit.
Ik hoop dat jullie mij willen helpen. Alvast bedankt!