1

Onderwerp: Invriezen taarten en mogelijkheid ijs in marsepein

Hoi,
Ik lees de laatste weken vaker over taarten welke afgewerkt worden ingevroren. Kan iemand me vertellen wat wel en wat je beter niet kunt doen. Hoe je het moet afdekken, welke materialen wel of niet in de vriezer kunnen, hoe ontdooien etc?

En dan de volgende vraag: Kun je ook marsepein vullen met ijs en hoe moet je dat dan doen? En hoe doe je dat bij het ontdooien (maw hoelang moet hij in de vriezer en wanneer haal je het er uit dan). Moet de marsepein dan helemaal ontdooit zijn of is die bevroren ook al lekker?

Graag tips!!!!
Groetjes
Ellen

Groetjes Ellen http://www.merlin.mijnalbums.nl
Geen mens zo stil als eentje die van taart geniet!!!Smakelijk

2

Re: Invriezen taarten en mogelijkheid ijs in marsepein

ellen ik ben vrijdag een topic gestart over invriezen bij een babbel na het bakken, misschien kan je daar wat over lezen.  met ijs heb ik nog geen ervaring.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3 Laatst bewerkt door ria (27-11-2006 10:36)

Als je vormpjes hebt of bijvoorbeeld een muffinplaat, dan legt je in het vormpje eerst bakpapier of krimpfolie. Daar leg je een laagje marsepein in, dan schep je het ijs erin en maakt de bodem weer dicht met een schijfje marsepein of een rond wafeltje. Dit vries je weer zsm in.

Je kan dan eventueel  een dag later de vormpjes storten, papier of plastic erafhalen. Een leuke tip is: even snel met de onderkant in gesmolten chocolade dippen en snel weer terug plaatsen in de vriezer.
Zorg wel dat je een lade vrij hebt. Zodat je makelijk en snel kan werken. Leg desnoods onder een metalen plaat een paar koel/vries elementen terwijl je buiten de vriezer werkt.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

4

Enige tijd geleden heb ik een bruidsijstaart gemaakt (dus zelf ijs gemaakt met slagroom en schuimpjes) even in vullen en op zoeken proberen. Dan vind je dit verhaal gaat heel goed, en was erggg lekker.... Ga hem ook weer maken voor de kerst....

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl