1

Onderwerp: droog biscuitdeeg

Ik heb al even geprobeerd met de zoekfunctie maar kon niks vinden.
Ik heb vandaag mijn eerste proeftaartje gemaakt. Ik vond het bescuitdeeg erg droog, betekend dit dat hij te lang in de oven heeft gestaan??
IK kan mijn oven op hetelucht of gewone oven zetten. Iemand nog tips ervaring wat het beste werkt ??
Ik hoor het graag.

2

Re: droog biscuitdeeg

Hallo Mirjam

Hoe ziet de biscuit eruit, is het erg bruin van buiten en als je hem opensnijdt moet je dan echt door een korstje? Kun je zien of de "korst" dik is, dus een paar mm. of is het juist heel lichtbruin en zacht? Het eerste geval is dat je oven te heet staat nl. het laatste geval hoort goed te zijn.

Op zich zit in biscuit geen boter, het is dus wel een droger eindresultaat als cake. Je kunt de taart na het opensnijden besprenkelen met een zoet vruchtensapje of met suikersiroop (1 deel water en 1 deel suiker even laten koken), dat gaat de droogheid wel een beetje tegen.

Ik heb zelf alleen de "gewone" stand in mijn oven, in dat geval kan ik je dus niets  adviseren.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: droog biscuitdeeg

Hij is wel wat donker maar geen dikke korst. Het was een heel klein taartje in een tulband en is maar 15 min. in de oven geweest.  MIsschien moet ik gewoon wennen aan het biscuit textuur , schrijf je dat zo??
Inderdaad maar besprenkelen. Kan dat ook met amandelextract of is dat te sterk??