Onderwerp: Sinterklaassurprisetaart!
Hallo,
Heeft iemand voor mij een leuk idee voor een taart met vulling voor een surprise. Dochterlief heeft met lootjestrekken onze oudtante getrokken en zij heeft haar zinnen erop gezet om als surprise een taart te bakken en daarin een briefje te doen, waar het cadeau gezocht moet worden (kaarsen kun je niet in een taart meebakken). Nu is het decoreren niet zo'n probleem. Bij Blokker verkopen ze lollies, best groot in de vorm van Sint en Piet, dus die leggen we op de laag marshmellowfondant (wat een idee, vorige week cupcakes mee versierd en het zag er heel mooi uit). Wat pepernoten en schuimpjes erop en de taart ziet er uit alsof deze gemaakt is door de bakpiet.
Nu is het probleem, ik moet de taart met haar woensdag al maken, dus ook de vulling. Mij leek de bokkepootjesvulling wel lekker, maar dat durf ik niet aan om dat tot vrijdagavond goed te houden. Misschien weet een van jullie nog een leuke "sinterklaas"vulling. Kan ik gewoon de botervulling gebruiken en hierdoor speculaaskruiden doen (of gemalen pepernoten), maar wat voor taart kan ik daar dan weer het best bij doen. Het fondant wou ik zo wie zo al kleuren met speculaaskruiden (dan wordt het niet te donker, want dan zie je de piet niet meer).
Ik lees het graag!
Meer!