1

Onderwerp: Sinterklaassurprisetaart!

Hallo,
Heeft iemand voor mij een leuk idee voor een taart met vulling voor een surprise. Dochterlief heeft met lootjestrekken onze oudtante getrokken en zij heeft haar zinnen erop gezet om als surprise een taart te bakken en daarin een briefje te doen, waar het cadeau gezocht moet worden (kaarsen kun je niet in een taart meebakken). Nu is het decoreren niet zo'n probleem. Bij Blokker verkopen ze lollies, best groot in de vorm van Sint en Piet, dus die leggen we op de laag marshmellowfondant (wat een idee, vorige week cupcakes mee versierd en het zag er heel mooi uit). Wat pepernoten en schuimpjes erop en de taart ziet er uit alsof deze gemaakt is door de bakpiet.

Nu is het probleem, ik moet de taart met haar woensdag al maken, dus ook de vulling. Mij leek de bokkepootjesvulling wel lekker, maar dat durf ik niet aan om dat tot vrijdagavond goed te houden. Misschien weet een van jullie nog een leuke "sinterklaas"vulling. Kan ik gewoon de botervulling gebruiken en hierdoor speculaaskruiden doen (of gemalen pepernoten), maar wat voor taart kan ik daar dan weer het best bij doen. Het fondant wou ik zo wie zo al kleuren met speculaaskruiden (dan wordt het niet te donker, want dan zie je de piet niet meer).

Ik lees het graag!
Meer!

2

Re: Sinterklaassurprisetaart!

Hallo
Wat een leuk idee!! Ik moet mijn suprice ook nog bedenken :(
Je kunt gewoon de botercreme of botercreme extra gebruiken en daar pepernoten , kruiden, chocola of wat dan ook door heen doen!
Alleen zorg wel dat je een gewoon laagje botercreme onder de marshmellowfondant hebt.
Veel bak plezier
groetjes Francisca

3

deze surprise heb ik een keer meegemaakt:

een cakevorm met gips volgieten, in het midden een briefje doen (in plastic?). Uit laten harden. Daarna opspuiten met slagroom en fruit. Zo lijkt het dus een slagroomschnitte. Die breng je dus mee als"kadootje" voor de gastvrouw. En dus gewoon in de koelkast laten zetten. ("zo, lekker zeg, dank je!! die gaan we straks lekker opeten") Uiteindelijk blijkt dan aan het einde van het uitpakken dat er een surprise mist. Ja, kijk maar eens in de koelkast. Een hele toestand om dat open te krijgen hoor! En dan staat op het briefje: kijk in de gang, of zoiets hahaha..

4

De taart is helemaal gelukt, als hij zo helemaal klaar is, dan zal ik een foto op het andere forum plaatsen, dochterlief is de laatste hand aan de taart aan het leggen. Dan gauw in de doos, gedicht erbij en klaar is SINT!!!

We hebben gewoon biscuitdeeg gebruikt, de laatste versie was toch omhoog gekomen, iets in het midden ingezakt, een botercreme met amandelessence (ipv likeur) en gemalen speculaas genomen. De mmfondant met (iets teveel) koekkruiden gekleurd, Sint en Piet lolie erop en de rand, was iets aan het barsten, versierd met strooigoed en pepernoten.

Groetjes,
Miriam