1

Onderwerp: biscuittaart ingezakt

Volgens mij heb ik alle tips opgevolgd die ik hier had gelezen maar toch is de biscuittaart ingezakt in het midden. Ik had hem uit de oven gehaald en gelijk omgekeerd op een rooster. Het midden zakte toe gelijk al in; niet dramatisch erg maar wel goed te zien.
Ik zal hem met vullen dan in het midden maar iets dikker doen. Hopelijk wordt hij dan nog wat gelijkmatiger.

2

Re: biscuittaart ingezakt

Mijn antwoord staat al bij je andere topic :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Hallo Thea,

Je taart was waarschijnlijk gewoon nog n

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

4

Hoi,

De bovenkant van de taart had een beetje een hard laagje dus hij was volgens mij wel gaar. Of heb ik de oven te hoog gezet misschien.
Ik heb het recept gebruikt dat op deze site staat bij recepten.

5

de bovenkant van de taart is altijd het eerste gaar bij mij. En de onderkant duurt het langst.
Bij mij zakte de taart ook steeds in en vooral in het midden. Bij mij bleek o.a. dat ik de oven juist te laag had staan.
Hij staat pas te hoog naar mijn gevoel als de taart te snel bruin wordt en de rest van de taart nog niet gaar is.
En door de suiker in de taart wordt de bovenkant eerst een beetje hard, maar dat wordt vanzelf zachter.

6

Hoi, ik weet niet hoe groot je vorm was, maar voor de vormen vanaf 26 cm gebruik ik de tip van deze site om een bloemennagel (kijk in de webshop wat dat is........ik snapte het eerst ook niet!) in het midden van de taart te zetten. Sinds die tijd zijn ook mijn grote vormen gaar in het midden.
Had je ook de temperatuur trapsgewijs hoger gezet?
En als je op de taart duwt, dus op dat harde laagje dan moet de taart inveren en weer terugkomen, zonder dat er een deuk in komt. Dus echt duwen, niet alleen voelen aan het bovenste laagje. Succes met de volgende!

7

Ik ben het nog een keer aan het proberen. De aanhouder wint tenslotte, hoop ik maar. Tot nu toe ziet het er goed uit. Hij zakte in ieder geval niet in na 15 minuten oven. De baktijd is nu voorbij. Ik laat hem nog even in de oven staan om wat af te koelen. Ik had ergens gelezen dat Evelien dat ook doet. Duimen maar!