1

Onderwerp: Bavarois vraagjes

hallo,
De limoen bavarois heb ik al eens gemaakt: Heerlijk!
Ben nu bezig met aardbeienbavarois volgens het recept van de limoen maar dan een paar eetlepels aardbeien saus ipv limoen. Het staat nu in koelkast op te stijven. Volgens mij is de smaak best lekker maar het zou met verse aardbeien denk ik lekkerder zijn. Nu zit er toch een beetje een kunstmatig zoete smaak aan zeg maar.

Wat ik me af vroeg: Ik ben gek op bavarois (ook als taartvulling) en zou je dat recept voor limoen bavarois voor andere smaken ook kunnen gebruiken? Ik zat bijvoorbeeld te denken aan sinaasappel bavarois. Zou je dat met vers geperst sap moeten doen of gewoon sap uit een pak of zijn deze smaken niet geconsentreerd genoeg?
Wat denken jullie van frambozen bavarois, kiwi bavarois, nectarine bavarois, ananas bavarois, ??
Maar hoe doe je dat? Gewoon je verse vruchten (of is uit blikje ook oke?) pureren of in blender of zou dat niet werken? Wie heeft hier ervaring mee?

En bijvoorbeeld chocolade of cappuchino bavarois... Wie heeft dit wel eens gemaakt, lijkt me ook heerlijk!

Dus wie heeft tips, ervaringen, ideetjes?

Groetjes Chantal

2

Re: Bavarois vraagjes

gepureerde verse vruchten vind ik meestal het lekkerst, maar is ook prijzig. Bovendien zijn veel vruchten in de winter lastig te krijgen.
Je kan ook uit een blik gebruiken maar let op dat het meestal wel zoeter/gezoet is, dus minder suiker gebruiken. Ik zou met saus ook (bijna) geen suiker meer gebruiken.
Met sappen uit pak moet het ook kunnen maar heb ik nog nooit gedaan. Je kan het gewoon een keer proberen, denk dat het wel moet lukken.

Mijn website: Presentaart

3

Aardbeien vers zijn inderdaad nu niet te krijgen, verschilt misschien per supermarkt maar ik heb ze niet gezien. Ook ingevroren fruit zie ik nergens. Waar halen jullie dat vandaan?

4

Hoi, ik heb nog een heel ouderwets kookboek van school.......Neerlands kookboek, hierin staan allerlei bavaroises, oftewel schuimige puddingen. Ik zal die van de aardbeien bij de recepten zetten, de rest als ik meer tijd heb. Ik weet nog van mijn schooltijd dat ze heel lekker waren!

5

Super, bedankt!

Groetjes Chantal

6

Chantal, heb je al eens gekeken in op de diepvriesafdeling van AH? Daar zag ik laatst zomerfruit en frambozen ingevroren liggen.

7

Hoi,
Ja ik had daar zaterdag naar gekeken maar kon het niet vinden (wel echt alle vakken nagekeken hoor) Maar het was zo druk dat ik niemand kon vinden om het even aan te vragen. Misschien morgen nog maar even vragen dan.....

8

Misschien een Jumbo in de buurt? Hier in Brielle hebben ze ook de doosjes ingevroren frambozen en bosvruchten.

9

Hallo

Bij de AH hebben ze inderdaad diepvries fruit, ik zelf vind te erg onhandig want het heeft zoveel vocht doordat het is ingevriest is. je kan het dan het beste 1 dag van te voren in een zeef gooien en dat het een hele dag + nacht staat uit te lekken.

Ik zelf kies er niet voor om dit nog een keer te doen.

Groetjes,

Manika.

P.S goedkoop lekker fruit kan je altijd bij een Turkse winkel kopen, is goedkoper dan in de supermarkt.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl