Hoi Annelieke,
Ik ben ook een beginner (nu 1 mnd bezig) maar heb een wilton kleurstof gel set (webshopnr WI601-5577 16,95) aangeschaft.
Als je, net als ik, meteen alle kleuren van de regenboog wilt kunnen maken, ook voor je eerste paar taarten, kun je niet zonder vrees ik . Je kunt dat idd overal voor gebruiken. Je kunt de kleuren mengen, net zoals met verf.
Ik heb me laten vertellen dat je gel moet nemen omdat dit niet verdunt. Wanneer je je fondant, marsepein of icing net op de juiste dikte hebt en je gaat het dan kleuren met vloeibare kleurstof, moet je meteen weer suiker toevoegen om de juiste dikte te krijgen. Met gel heb je daar geen last van.
Gel werkt echt heel gemakkelijk! Je neemt gewoon wat uit het potje met een cocktailprikker of een mespunt, je werkt het door de fondant of icing etc. en kijkt of de kleur de gewenste intensiteit heeft. Zo niet, herhaal je dat tot je tevreden bent.
Van fondant in de keukenmachine heb ik geen verstand, want die heb ik niet. Ik verwerk het met de hand en dat gaat prima. Je krijgt je handen meestal goed schoon (behalve soms je nagelriemen, hihi ).
Eigen taart is goud waard! ;)
Klik
HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en
HIER voor links van medebaksters!