1

Onderwerp: biscuitmix van de webshop

Ik heb inmiddels de biscuitmix van de webshop besteld maar vindt het een beetje zonde om deze te gebruiken om een testtaartje mee te maken.

Nu vroeg ik mij af of de Moscovisch gebak en de Cake zonder boter leken op de biscuitmix en zo ja welke, zodat ik die in iedergeval voor dit weekend kan proberen

Alvast bedankt.

2

Re: biscuitmix van de webshop

zonde ??? je gaat je testtaartje toch wel opeten ???!!!

ik zou juist de mix gebruiken omdat die eigenlijk de minste kans van mislukken heeft..en dat geeft de burger moed om door te gaan :D

3

Juist omdat ik overal lees dat de biscuitmix van de webshop niet mislukt wil ik die gebruiken voor het echie. Hahahahha Maar...hoe dan ook wordt de testtaart opgegeten.

4

De cake zonder boter is iets grover van structuur dan de mix van de webshop. En hij is iets droger. Als je niet de mix wilt gebruiken, zou ik niet moscovisch gebak (met boter) gebruiken, maar die zònder. In je vorm van 20x20 zou ik dan voor 6 eieren gaan (alles in het recept 120% nemen) zodat je zeker weet dat-ie hoog wordt ;) En niet vergeten de temperatuur stapsgewijs op te laten lopen vanaf 140 graden (ik doe 10 minuten 140, 10 minuten 160 en 15 minuten 185).

Succes ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door michelle (01-11-2006 10:17)

Hey Marianne,

Bedankt, ik dacht gewoon, ik doe het zelfde recept of dubbel om te kijken hoever ik kom. Ik ben heel slecht in rekenen hahahaha. Ik ga jouw stukje even uitprinten zodat ik dat erbij kan houden.

Ik heb zo een aparte oven, geen gasfornuis oven zeg maar dus moet hoe dan ook even testen hoe het gaat lukken. Want ik merk dat ik dat ding ook nog niet helemaal onder de knie heb.

Moet ik met die grote trouwens een flowenail in het midden leggen zodat hij ook in het midden gaar wordt of is dat niet nodig?

6

Nee hoor, bij 20x20 hoeft dat niet - ik heb het trouwens nog nooit gedaan en het midden is bij mij net zo gaar als bij de rest.

Ik heb er net eentje in zitten (ook van 20x20) met 5 eieren; die had ik zondag ook gebakken en na het afkoelen zat-ie qua hoogte net 2 cm onder de rand van mijn vorm - dat is een hoge, 7 cm geloof ik. Maar met 2 lagen ertussen (ik had mascarpone met 4-vruchtenjam en 1 laag 4 vruchtenjam) vond ik hem hoog genoeg voor de gelegenheid :)

Wat voor oven heb je dan, hetelucht of zo?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Hoi,

Het is een electrische oven maar hij heeft maar 3 "randjes" om je bakblik in te schuiven dus ik merk vaak als er ergens staat midden van de oven, als ik dat doe dan is het gerecht binnen 10 minuten pikzwart aan de bovenkant dus het moet onderin de oven zeg maar.

Dat bakblik is maar 5 cm hoog dus als ik dan te weinig erin doe hou ik echt geen taart over, dan moet ik er echt 2/3 op elkaar leggen denk ik.

8

Ik heb net de taart gebakken en ook 120% zeg maar van het recept gebruikt alleen had ik net genoeg beslag voor tot op de helft en toen hij klaar was, was hij net tot 2/3 van de rand, ik dacht dat ze veel meer zouden rijzen. Maar morgen zal ik meer beslag maken. Ik heb gedaan wat je zei over die oven en dat ging heel goed tot ik op 185 graden kwam toen was de taart binnen 10 minuten donkerbruin. De binnenkant was wel gaar. Dus hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Toch op 160 graden laten?

9

Wat wordt er bedoeld met 'testtaartje'. Of is dat gewoon je eerste taart? Misschien een domme vraag maar ik ben een absolute beginner.

10

Ze bedoelen om even te kijken of het lukt, of het lekker wordt, wel hoog genoeg etc. etc. :-) En je kunt rustig alles vragen hoor, we zijn hier allemaal beginners geweest ;-) :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

11 Laatst bewerkt door michelle (07-11-2006 23:32)

Ik ben net zo een beginner als jij hoor. Maar dat is precies wat Lara M. zegt, het is zo sneu als je vol overgave je taart een paar dagen voor de dag hij nodig is maakt en hij mislukt. Vandaar en in mijn geval, ik ben blij dat ik dat heb gedaan anders had ik echt een verjaardag zonder taart gehad hahahaha er moet nog heel wat aan gesleuteld worden.