1

Onderwerp: Icing in de Kenwood

Hallo,

Ik wil binnenkort mijn nieuwe Kenwood uitproberen. Nou wil ik icing maken, maar met mijn handmixer klopte ik dan altijd eerst het eiwit(poeder) stijf en voegde dan de poedersuiker toe. Nou las ik volgens mij ergens op het forum dat je bij de machine alles zo in de kom kunt gooien en dan 10 minuten mixen. Dus eiwitpoeder niet eerst laten weken, maar in poedervorm samen met het poedersuiker en een beetje water in de machine, klopt dat?
Verder wil ik eigenlijk icing maken van 250g poedersuiker, pakt de machine dat of is dat te weinig?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Groetjes, Jos

2

Re: Icing in de Kenwood

Nou Jos

3 Laatst bewerkt door dutchdecorator (19-10-2006 07:51)

Ja dat doe ik dus altijd!

Omdat in Amerika alleen met eiwitpoeder gewerk werd heb ik het nooit anders geleerd.
Ik gooi de suiker eerst in de kom dat de eiwit poeder erbovenop dan een beetje roeren en dan het water erbij en mixen maar minimaal 10 min op de laagste stand.
als het water direct op het eiwitpoeder komt kan het gaan klonteren. en dan verstopt de spuitmondje.
Ik heb wel gemerkt dat het recept voor Royal icing dat ik heb van wilton anders is dan wat de meesten hier gebruiken.
Ik heb op 500 gram suiker 3 eetlepels eiwitpoeder en 5 eetlepels water(als het te stijf wordt gooi ik er nog een theelepel water bij).
met deze icing kun je mooie rozen spuiten zonder dat ze instorten.

250 gram moet ook lukken hoor als je halverwegen de mix tijd even de randen van de kom schraapt.

Succes,

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Hoi.

Ik doe het ook altijd zo, dus eiwitpoeder en suiker erin, citroenzuur erbij en dan mengen. Dan het water er tijdens het mengen in gieten. Dat werkt prima. Wel heb ik geleerd dat het beter is om langzaam te mixen ten gunste van de elasticiteit van je icing. Ik mix het trouwens altijd met de garde.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

Hoi Inge,

Ik wist nog niet dat het ook voor de elasticiteit was ik dacht dat je langzaam moest om luchtbellen te voorkomen..... weer wat geleerd!

En bedoel je met de garde die draad bol of de platte dikke ik gebruik de platte dikke omdat er in de gebruiksaanweizing van de mixer stond dat de draadbol alleen voor eiwitten en slagroom bedoeld was(en omdat ik Julia child(the french chef het ook heb zien doen).

Ben benieuwd of de nederlandse en amerikaanse handleiding hetzelfde zijn of dat de nederlandse is angepast aan de nederlandse gerechten in mijn handleiding staan ook dingen over bak mixen ed.

groet Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

O, nu snap ik dat ik klontjes in mijn icing had de laatste twee keer. Ik had het poeder van de webshop ook geweekt net als het eiwitpoeder dat Evelien had uitgedeeld. Maar dat moest idd anders natuurlijk.
Ik bedenk me ook dat de icing daarom mischien wel slecht droogde en als het dan eindelijk droog was weer super breekbaar bleef.
Ik probeer het gewoon nog een keer maar dan met de poeder erdoor en wat extra eiwitpoeder. :)

7

Nou, Inge.... Ik heb mijn garde al gesloopt met de botercr