Saskia, het is een pak van Wilton, dus gaan potje. Maar ook dat pak staat al een jaar in mijn kast (misschien toch niet helemaal goed meer???). Mijn eerste setje vlinders is nagenoeg droog, de tweede nog niet en de derde (waarbij het water en de icing zich dus tijdens het spuiten weer in de zak scheidden) ook nog niet.
Maar.... het gaat scheuren... Van die droogscheurtjes (net als in een droge woestijn) van het water dat verdampt.... Zie dat bij jullie vlinders ook niet.
Baal er wel stevig van, want had mijn ouders met een mooie vlindertaart willen verrasssen als ze zondag uit de VS thuiskomen (en aangezien ik de komende 2 dagen moet werken komt er dan weinig meer van).
Ieder setje vlinders heb ik met iets dunnere icing gewerkt. De eerste set was duidelijk te dik, de tweede ging al beter, maar bij de derde ging het het best (de dunste). Ware het dus niet dat het water en de icing zich scheidden en er luchtbelletjes in kwamen tijdens het spuiten. O, o, o, wat een gedoe allemaal voor een paar vlinders en dan uiteindelijk nog niet de gewenste vlinders hebben.
Maar die droogscheurtjes... Die moet je toch nog erger krijgen als je ze dik vult dan dat je ze dun vult en dat zie ik bij jullie ook niet. Ik wijt het nu echt maar aan de soort icing die ik gebruikt heb, want bij jullie ziet het er gewoon heel anders uit. De icing uit dat Wilton pak moet je ook echt zowat vloeibaar maken wil het dun genoeg zijn om in elkaar over te vloeien. Misschien komt het door de vanilletoevoeging die Wilton erdoor heeft gedaan???
Ik heb nog maar eens foto's gemaakt:
De eerste foto is uit de eerste serie: duidelijk te dik en je ziet het scheuren...
De tweede foto is uit de tweede serie: dunnere icing en dus al wat mooier, maar ook dit gaat scheuren.
De derde foto is uit de derde serie: dunne icing en dus mooi gevormde vlinders. Maar helaas de binnenkant allemaal opgedroogde luchtbellen die tijdens het spuiten in de icing ontstonden... (misschien omdat het goedje zich gescheiden had????)
http://www.mijnalbum.nl/Album=VICNY4YR
Leontine