1 Laatst bewerkt door Roos (10-10-2006 13:29)

Onderwerp: doet slagroom fondant?

Hier een vraagje van een beginner. Misschien kan ik het ook wel op het forum vinden, maar dan kom ik zoveel tegen wat de moeite waard is om te lezen, dat ik vannacht nog achter de pc zit.:-)

Hier komt ie: doet slagroom marsepein smelten als het met elkaar in aanraking komt? En fondant? gaat dat dan ook smelten in aanraking met slagroom
Botercreme gaat zo wie zo wel goed toch in combi met marsepein of fondant???

Alvast heel erg bedankt!
groet,
Roos

2 Laatst bewerkt door Marleen (10-10-2006 12:46)

Re: doet slagroom fondant?

ik weet eerlijk gezegd niet of het gaat smelten, maar marsepein en fondant kan je beter niet in de koelkast bewaren en als je slagroom gebruikt moet je die wel in de koelkast bewaren, dus dat is het probleem volgens mij van deze combinatie.
Vandaar dat er dan botercreme gebruikt wordt, want dat hoeft niet perse in de koelkast

het rare is wel dat ik op de workshop  wel met slagroom heb gewerkt en ik de taart dus ook in de koelkast heb bewaard en hier op het forum kom ik dus tegen dat je dit beter niet kunt doen

3 Laatst bewerkt door nnicole1234 (10-10-2006 13:02)

Slagroom bevat veel vocht en moet je in de koelkast bewaren...twee redenen waarom slagroom en fondant/marsepein niet zo goed zamen gaan.

Je kunt het als vulling wel gebruiken maar dan moet je er een dijkje botercreme langsdoen zodat het de fondant niet raakt en de koelkast moet je niet te koud afstellen zodat de taart niet vochtig wordt.

4

van slagroom weet ik niks.. ik weet wel dat ik mijn marsepein en fondant-taarten in de koelkast bewaar op gewone koelkasttemperatuur.

5

ik gebruik het wel maar omdat ik zo'n dikke laag marsepein gebruik, smelt alleen de binnenkant van de marsepein. ik zet heel het boeltje wel altijd in de koelkast hoor.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010