1

Onderwerp: cursus/workshop?

Ik ben eens hier op het forum aan het kijken en kijk met verbazing naar de taartenwebsites van velen hier... Oh, wat een ontzettend mooie en gave taarten zie ik voorbij komen!!!
Het viel mij ook op dat een aantal taarten bij verschillenden veel van elkaar weg hebben (Wendy, Lara M, Wietske enz). Zitten jullie bij elkaar op cursus (en zo ja, waar???)? Want dan zou ik ook wel daar een cursus/workshop willen volgen, want dit vind ik ontzettend gaaf!

Leontine

2 Laatst bewerkt door Lara M. (08-10-2006 12:00)

Re: cursus/workshop?

Hoi Leontine,
Welkom op het forum! Bedankt voor de complimenten, heel leuk om te lezen! Grappig dat je vindt dat de taarten zoveel op elkaar lijken want eigenlijk hebben we (Wendy, Wietske, Annette en ik) dus helemaal geen cursus samen gedaan. Wietske en Annette hebben wel samen workshops gedaan bij Inge (www.taartopmaat.nl) en ze hebben nu samen hun eigen taartensite met handige schema´s en tips, zelf vind ik het heel erg leuk, dat is www.felicitaartjes.nl. Zelf heb ik geen cursus gevolgd maar alles hier van het forum "gevist en geleerd" ;-) en natuurlijk gewoon oefenen, ik heb trouwens sinds vorige week m´n eigen site in de lucht met m´n taarten en recepten erop, www.tartacadabra.nl (ja wilde het toch eventjes zeggen, ben er heel trots op ;-) :-) ) Wendy heeft ook geen cursus gevolgd maar dat is wel een natuurtalent hoor :-) wat haar ogen zien kunnen haar handen maken! :-) Ik weet natuurlijk niet waar je woont maar je kunt wel workshops volgen bij Wendy (zij woont in Boskoop) en bij Inge natuurlijk (beheerder van deze site en van Taartopmaat) en zij woon in Jisp (Noord-Holland).
Nou ik hoop dat je wat aan de info hebt en dat we hier gauw jouw creaties mogen bewonderen, wat dat ik toch ook wel een van de leukste dingen van dit forum, al die mooie taarten bekijken die iedereen maakt! :-)

ps. Mocht je meer workshop adressen zoeken, je kunt altijd op www.infotaartje.nl kijken!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Lara, bedankt voor je snelle antwoord!!!
Ik woon zelf in het Westland (Zuid-Holland) en ben inderdaad ontzettend veel al op internet aan het surfen geweest. Maar goed, je moet maar net op de ideeen komen....
Ik zal zo snel eens even surfen naar je nieuwe site en alles bewonderen! Wat mij bij Infotaartje.nl zo opviel is dat heel veel workshops verder in het land zitten (noord-holland, oosten van het land enz enz....) vandaar dat ik het hier maar eens vroeg... En ik heb heel wat sites bekeken die ook workshops gaven, maar die waren stukken minder mooi dat de taarten van jullie. VAndaar dus ook mijn vraag, want jullie hebben zulke schitterende taarten!! Echt mijn complimenten. Ik hoop dat niveau ook te gaan bereiken!

Leontine

Hoi Leontine,

Ik weet niet of je mij was tegen gekomen tijdens je zoektocht ik zit in voorschoten bij leiden dat is ook niet zo ver uit de buurt.
Vandaag heb ik net een workshop beginnerg gegeven en daarbij komt het spuiten met botercreme aan bod.
Op mijn site zijn de resultaten van deze dag te zien( twee mooie taarten).
Jij bent wsch meer op zoek naar fondant of marsepein cursus  maar misschien vind je het spuiten ook wel leuk om te leren t.z.t..
veel succes met het zoeken en misschien tot ziens!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Hoi Saskia,

Ik heb eens op je site gekeken....
Erg leuk ook weer allemaal. Op zich het eenvoudige werk lukt me wel, maar wat me opviel hier was dat sommigen niet puur onderdelen uit fondant/marsepein snijden en op de taart leggen, maar dat het toch nog een soort van 3d erop werd (dus bollere delen enzo). Om dat mooi te kunnen kan ik natuurlijk wel oefenen, maar een workshop is natuurlijk ook erg gezellig. Ik ga eens kijken of ik wat mensen heb die het ook gezellig lijkt en wie weet kunnen we dan eens een workshop bij jou volgen....
In ieder geval heel erg bedankt voor de tip!

Leontine

voor die mooie 3D puzzels is wendy ook erg aan te raden hoor!
IK ben mijn taarten hobby in Amerika begonnen en heb daar vooral het spuiten goed geleerd.
Je bent natuurlijk altijd van harte welkom(het wordt wel januari want dit jaar zit ik al weer vol).
Omdat mijn man alleen het weekeind thuis is wil ik niet ieder weekend vol plannen.
Je kunt mij en een heleboel andere taart gekken ook bewonderen en ontmoeten op het wintertaarten evenement in november.
Hier kun je demo's zien en workshops volgen(als er nog plaats is) zo krijg je een beetje een beeld van ieders specialiteit en kun je meteen zien bij wie je evt. wil gaan oefenen.

Tot dan????

lijkt me leuk!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!