1

Onderwerp: onderkant taart "gelijk maken"

Heb een goede tip gezien op een video.

Taart komt uit de oven, we draaien hem uiteraard om en als we willen gaan bekleden, zien we dat dikwijls de onderkant (de oorspronkelijke bovenkant) een beetje naar binnen gaat. Dat geeft soms moeilijkheden en een slordig effect als de fondant of marsepein onderaan naar binnen gaat en niet helemaal strak tot beneden is.

Op de video maakte men van marsepein een dunne rol (touw) met een doorsnede van 0,5 à 1cm dik en de lengte van de omtrek van de taart.

Men legde dit touw onderaan helemaal rond de taart en drukte het aan. Hetgeen buiten de taart stak werd dan met een mes weggesneden.

Het resultaat was dat de onderkant overal zeer mooi gelijk was.

Ik hoop dat dit enigszins duidelijk is. (het is zeer eenvoudig, maar moeilijk om uit te legen)

2

Re: onderkant taart "gelijk maken"

Nou Danny, je hebt het goed uitgelegd hoor !!!!
Goed idee inderdaad voor al je taart echt te ver naar binnen wijkt

Re: onderkant taart "gelijk maken"

Heel goed uitgelegd!

Tot nu toe spoot ik het altijd vol met botercreme maar dit is ook een goede tip!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Re: onderkant taart "gelijk maken"

Nog vergeten te zegen:

Een andere methode om dit vervelend iets te vermijden is natuurlijk je vorm HEEL goed vullen met deeg zodat je cake een stuk BOVEN de vorm komt.

Dan kun je de bovenkant met een taartzaag (zoals in de webshop) "afzagen" en heb je twee mooie rechte vlakken met rechte zijkanten.

5

Re: onderkant taart "gelijk maken"

Dat doe ik met mijn coca-cola taarten ook maar pas op dat je niet te enthousiast wordt met het vullen van je bakblik....
Het wordt snel een zooitje onderin je oven :D:D:D:D:D:D ;)