1

Onderwerp: beginnende taartenmaakster

hallo allemaal.
Ik kwam surfend op deze site, en zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is annika triandafyllidou, ben 24 jaar en woon in waalwijk, en samen met mijn vriend hebben we een bijna 1-jarig zoontje Aladdin.

op 18 september wordt onze kleine 1 jaar en ik ben al een paar dagen op zoek naar een leuke taart. Ik weet nog uit mijn tijd dat mijn moeder leuke taarten voor ons regelde, 3-d taarten in de vorm van koekiemonster, 7 kikkers in een sloot en zo. omdat het de eerste verjaardag was van mijn zoontje wilde ik ook zoiets speciaals. Maar bij de bakkerijen bij mij in de buurt maken ze alleen het standaard plaatjes werk. Erg saai. nu kwam ik bij wendy's taarten foto-album en zo op deze site. En ik verbaasde me dat jullie de allemaal zelf maken! echt het ziet er prachtig uit.

graag zou ik het zelf ook eens willen proberen. een taart bakken, zal geen probleem zijn, doe ik maar al te vaak en te graag. mijn vriend is van marokkaanse afkomst, dus zoetigheid is heel belangrijk ;)

alleen het versieren. Hoeveel marcepein heb je nodig voor de bekleding. ik wil iets doen met zijn naam, dus de taart zal er waarschijnlijk als de lamp eruit zien en de figuurtjes erop zullen de geest/ en of aladdin zijn.

2

Re: beginnende taartenmaakster

Een platte taart bekleden "kost" ong 500-600 g marsepein. Wordt het een platte lamp, in vorm gesneden of een 3d-lamp? Want dat kost weer wat meer, waarschijnlijk. En dan alle figuurtjes nog... Ik zou op 1 tot 1,5 kilo rekenen en zorgen dat je wat meer in huis hebt, voor evt. ongelukjes ;)

Groeten, Eline

3

Re: beginnende taartenmaakster

hallo annika!

ik heb eens gegoogled maar geen taart in de vorm van een lamp gevonden. je zal ze dus zelf moeten verzinnen, maar pas op!

eens je eerste taart gemaakt en hier trots getoond, ben je betoverd en zal je voor de rest van je dagen verslaafd zijn  :D :D :D

velen van ons zijn hier terecht gekomen door te zoeken naar een verjaardagstaart voor een kindje, en zitten hier nog altijd, we zijn zelfs een zelfhulpgroep gestart onder een ander topic omdat we zo verslaafd zijn :)

als je de 'zoeken' knop gebruikt kom je echt heel veel handige tips tegen, en links naar nog meer handige sites!! zet je dus maar een paar uurtjes achter je pc.

groetjes!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Re: beginnende taartenmaakster

Ja, helemaal met Catherine eens...een paar uurtjes om dit forum door te spitten en je bent al een heel eind op weg !

Succes !
Een knip en plak taart is denk ik ook heel leuk met de lamp en zo er op ...

Re: beginnende taartenmaakster

de lamp wordt plat, ben hem nu al op papier aan het voortekenen. En ik ben al aan het kijken waar ik spulletjes kan halen. Zal eerst eens een andere taart uitproberen voordat ik aan Aladdin's verjaardagstaart begin.

Heb eens rondgeneusd op jullie pagina's (voor degenen die een pagina hebben) en vond het er heel leuk uitzien!

6

Re: beginnende taartenmaakster

Tja voor spulletjes wil ik toch hier de webshop van harte aanbevelen. Ze geven goed advies, leveren supersnel en het is gewoon supergoed.
Ff reclame van een tevreden klant hier want dat hebben ze echt verdiend, ben er echt superblij mee hier!

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

7

Re: beginnende taartenmaakster

Ik woon in België.
Mailtje van de webshop gekregen dat pakje vertrokken was en reeds de dag daarna kwam het in België toe !
Superservice !

8

Re: beginnende taartenmaakster

Het is inderdaad erg verslavend dit forum. Ben net terug van mijn werk en zit er alweer achter. Moet misschien toch naar de AAA voor dit forum???? :-D :-(

9

Re: beginnende taartenmaakster

Hoi leuk dat je ook aan het bakken gaat, terheijden is ook redelijk dichtbij voor je daar hebben ze ook van allerlei kleurstofjes, materiaal en fondant/marsepein etc. etc. De Molen de arend.

Succes!!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

10

Re: beginnende taartenmaakster

Ook van mij welkom, grappig dat mijn albumpje je hier heeft gebracht. ;)
Wat een leuke naam heeft je zoontje, e natuurlijk perfect voor een eerste thema, heel slim. :)
Moch je voor de eerste taart de lamp nou toch wat lastig vinden dan is een vliegend tapijt mischien ook nog een idee. :)

Re: beginnende taartenmaakster

Aan een tapijt heb ik ook zitten denken, maar zal eens kijken... lamp lijkt mij het makkelijkste, want ik heb er genoeg voorbeelden van.

wendy, je maakt mooie dingen, doe jij dit al een tijdje?

12

Re: beginnende taartenmaakster

Ik ben in maart begonnen maar zwaar verslaafd geraakt hoor. Dus wel al erg veel gebakken intussen ja. Bedankt voor het compliment. :D

Re: beginnende taartenmaakster

Pas sinds maart? lol

nou, ik dacht eerst dat je dus een bakker was, en zag ergens dat je in boskoop 'zat'. maar ik kwam geen patiserie tegen in boskoop waar ik jouw taarten terugvond en toen kwam ik op deze site en zal dus dat je een hobbyíste was. en dat er meer van die fotosites waren :) echt leuk om te zien wat anderen maken. Als mijn taart af is, zal ik er zeker een foto van maken.

maar hoe ver van te voren begin je met zo'n taart te maken? hoe lang ben je er 'zoet' mee?

14

Re: beginnende taartenmaakster

oef, dat zal per persoon heel erg verschillend zijn.
Ik hou wel erg van voorwerken hoor. Moet ook wel want ik ben een beetje (erg) een perfectionist en als het niet meteen gaat hoe ik wil begin ik gewoon opnieuw. :) En dan is het wel prettig als je geen enorme tijdsdruk hebt. Daarbij hou ik ook van kleine details in mijn taarten en dat kost ook tijd.
Ik heb nu de poezen boetseer dingetjes af die volgende week zaterdag pas op een taart komen. Dat kan geen kwaad hoor, Goed afdekken, in een bakje op zoals ik onder stolpen zetten. Ook de puzzelplaten kun je ruim van te voren maken. Ook goed afdekken onder folie b.v.

Hoelang ik er zoet mee ben is ook verschillend per taart. Er zitten taarten tussen van drie uurtjes zoals de roze witte of dat roze hartje, die dus vrij eenvoudig zijn en er zitten taarten bij zoals de pooh taart, bambitaart, kikkertaart, enz waar al snel een uur of 10 in kruipen en soms wel meer. (de nijntje stapeltaart b.v. nam echt heel erg veel tijd in beslag)

Maar de tijd maak ik er voor, ben gelukkig een nachtmens. Ik vind het gewoon super om te doen. Om iedere keer weer iets te verzinnen en om te kijken of het me lukt het zo echt mogenlijk uit te werken, blijft een hele leuke uitdaging.