Die dikke zilverkleurige platen waar Nicole het overheeft en die Wietske en Annette ook veel gebruiken :-) kun je inderdaad bij de taartenwinkels kopen (je ziet ook op die sites van engelse webshops ze in stapels liggen in alle maten en vormen), ze zijn wel vrij prijzig. Ik had er ook eentje voor de stapeltaart voor mijn moeder en daar dan goud papier overgedaan, voor de plaat van 35 cm doorsnee heb ik zo´n 5 euro betaald, het gouden papier (geschikt voor etenwaren) was ook nog 2,75 ofzo voor 2 vellen.
Momenteel laat ik Julio aldoor van die sinaasappeldozen verzamelen uit de supermarkt, ziet er erg grappig uit als hij thuiskomt verscholen achter die grote dozen , die snijdt hij dan op maat, daar doe ik dan van dat zijde/vloeipapier ( kan even niet op de precieze naam komen.... te koop bij de boekhandel, wij hebben toevallig een papierwinkel vlakbij zitten) overheen en dan van dat transparante folie. Zo kan ik elke keer een kleur kiezen die bij de taart past en ik ben zelf helemaal weg van zijdepapier,:-) dat is trouwens niet zo duur hoor 5 grote vellen voor 1,25 of zoiets.
Maar inderdaad die zilverkleurige platen zijn ook echt prachtig! :-)
Groetjes, Lara. Mijn
taarten album"I wud, therefore I exist"