1

Onderwerp: fondant smelt door mascarpone

Ik heb voor de verjaardag van m'n 'schoonvader' 2 taarten gemaakt. Een was een flesvorm biscuit die ik met koffie-amaretto heb getrempeerd, mascarpone met vanillesuiker ertussen, en cacao erover (tiramisu dus). ik heb dus ook de bovenkant met mascarpone ingesmeerd, en er marshmallowfondant overheen gedaan, maar dit is dus aan de onderkanten en zijkanten helemaal gesmolten, echt heel lelijk geworden.
Nou ik vond het heel vervelend, hij was zo mooi.... Maar in ieder geval ga ik niet meer mascarpone aan de buitenkant gebruiken, maar gewoon botercreme. Jullie moeten het zelf weten maar een gewaarschuwd mens... :D

Mijn website: Presentaart

2

Re: fondant smelt door mascarpone

Bedankt Mascha !!!!

Die vraag is al vele malen hier gesteld maar naar mijn idee nog nooit echt een duidelijk antwoord op gekomen...

Groetjes Nicole

Is de andere taart wel goed geworden ????
Je hebt toch voor het smleten nog wel een foto gemaakt he ???

3

Re: fondant smelt door mascarpone

ik heb gisteren een taart gemaakt met de mascarpone langs buiten. ik heb hem laten opstijven heel de nacht en het was echt heel hard geworden.  vanmiddag de marsepein er  rond en vanavond pas versieren. tot hier toe nog geen bobbelig resultaat, misschien wel als je hem opdient en op tafel laat staan?

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

4

Re: fondant smelt door mascarpone

De ene haar ongeluk is de ander haar geluk. Ik wil nl zondag een taartje maken met mascapone en zal er nu dus niets boven op smeren.

Bedankt voor de tip.

Wat jammer voor je taarten en al het werk. Heb je idd wel nog de foto's nog???? :-D

5

Re: fondant smelt door mascarpone

Ik heb vorige week dus wel een taartje gemaakt en de buitenkant met mascarpone besmeerd. Het werkte echt super en geen last gehad van smelten. Ik had het ook wat langer laten staan, aangezien ik nog mijn marshmallowfondant moest fabriceren :) En uitproberen!

6

Re: fondant smelt door mascarpone

Ik zou het ook niet durven, niet meer sinds ik een paar keer smeltend fondant heb gehad na insmeren met botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag