Hoi Pinkie,
Op het bakje van de tragantgom staat hoeveel erin moet. Inderdaad 2 theelepels (afgestreken!) in 500 gram, dus naar verhouding kun je dat minderen. Ik maak ook altijd maar kleine beetjes en doe dus bijv. een half theelepeltje in ruim 1 ons. Je moet het inderdaad even laten liggen om in te werken. Het advies is inderdaad een paar uur, maar ik heb het zelf na een uur wel eens gebruikt en dat ging op zich prima. Je kunt het altijd even proberen en als het nog niet stevig genoeg is nog even terugleggen.
Tip voor de uitsteker: rol je fondant goed dun uit, zet steker erop en haal heen en weer. Dan til je de hele uitsteker op en haal je de kartelrandjes weg door er met je vinger langs te strijken. Zet uitsteker weer neer en druk dan het patroontje erin. Door hem daarna weer op te tillen en de knop nogmaals in te drukken komt de bloem naar buiten. Als hij er niet uitvalt, voorzichtig blaadje voor blaadje los trekken, vaak valt hij er na een paar blaadjes alsnog uit.
Drogen inderdaag met folie in de kom, ik heb er al eens een uit een kommetje moeten bikken en daar blijft de bloem niet echt heel van
Groetjes en veel succes! Inge
Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat