Hihi, Marianne, dat is precies waarom ik pas dacht maar niet meer zoveel te posten. Het leek me dat jullie me wel zat zouden worden maar toen ik Francisca sprak drong ze erop aan gewoon te blijven posten omdat vele er toch weer inspiratie uit halen en het toch leuk is om ze te bekijken. Ik blijf dus maar gewoon posten.
Enne, mijn ideën komen er ook niet altijd zo makkelijk uitrollen hoor. Maar bij deze dus wel. Heb wel heel lang bedacht hoe mijn kikkers moesten worden tot ik pas in de efteling was en bij carnaval deze kikkers zag. Ik was te laat om een foto te maken dus het is een beetje naar herinnering gemaakt.
Nou, daar komt die dan. Wietske, het is jou schuld dat ie zo lang word hoor dit verhaal. O, en die rietsigaar wist ik hoor, hij brak af en toen vond ik het wel grappig om hem te laten liggen. Wel een natuurlijk effect.
DE KIKKERS. Die heb ik dus naar idee van de efteling kikkers gemaakt. De rand langs de mond is gewoon heel dun uitgerolde marsepein. Voor de kikkers heb ik geen tragant gebruikt. Er gewoon bij het maken rekening gehouden dat het een stukje inzakt.
En lara, ik had ook dat hij wat inzakte hoor, ik heb dus een tragantstokje onder zijn gat onder het blad in de taart gestoken, toen ging het goed.
DE PLANKJES, zijn gewoon marsepein zonder tragant. Ik heb om de plankjes te maken dat steketje gebruikt die bij de letter tappids zit om stroken uit te steken. Het zijn dus losse plankjes die ik idd tegen de blauwe botercreme heb geplakt, ging vrij goed, af en toe met je smoother even aandrukken. De nerven er met die nife scribertool ingekerft. Het was marsepein met donkerbruin, paprica en een beetje rood, niet helemaal door gekneed en toen uitrollen.
DE STENEN/KEIEN, zijn fondant met een beetje bruine fondant en een stukje zwarte marsepein door elkaar heen gemarmerd.
HET ZAND, is gewoon van dat koek poeder waar je een bodem mee maakt voor een kwarktaart. Vond ik best op zand lijken, was ook het enige wat ik gisteren avond in huis had, had er even niet over nafedacht van te voren.
DE WEGWIJZER, dat is fondant met tragant poeder. Ik heb het relief in de pankjes gemaakt door mijn leaf veinig tool eroverheen te rollen. Daarna de tekst erop met de stift en geverfd met bruine en gele poederkleurstof, beetje nat (met alcohol) en beetjes droog. De paal is ook fondant en toen ik die maakte hadden de plankjes al drie dagen liggen drogen. De lijntjes in de paal zijn erin gemaakt en de plankjes erin geduwd. Toen weer drie dagen drogen, had zelfs nog wel langer gemogen.
HET WATER VAN DE VIJVER, heb ik Evelien haar idee voor gebruikt alleen heb ik er een laagje pipinggel overheen gedaan waardoor het echt water lijkt.
DE ZEE, heb ik van car nagemaakt, zo zie je maar, ik verzin ook niet alles zelf hoor.
Dus Bedankt voor de inspiraties van jullie allemaal.
Verder allemaal natuurlijk weer bedankt voor jullie leuke reacties en nee dat boek schiet nog niet erg op h