1 Laatst bewerkt door Nathalie (03-12-2007 10:34)

Onderwerp: Een kikker nam de verkeerde afslag en.......

Edit. Dit is een oud topic!!!

Toen kwam hij niet op de veilige vijver maar op de wilde zee met haaien. ;) :)
Deze taart is voor Steven die dol is op kikkers en op haaien, of ik daar iets mee kon werd me een maand of drie terug al gevraagd. Binnen drie seconden zag ik deze taart voor me en zo is hij ook pecies geworden. ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4SE4EHS7

http://www.mijnalbum.nl/Foto=CVCZYZT6

Op mijn album natuurlijk weer de details. ;)

Re: Een kikker nam de verkeerde afslag en.......

Hartstikke leuk wendy!

alles is natuurlijk weer fantastisch en speciaal die wegwijzer is weer heel erg goed.
Ik vind het zo leuk dat iedereen toch steeds weer iets nieuws bedenkt en uit probeerd het is gewoon gaaf om te zien dat het dus gewoon kan zo'n paal met wegwijzers zonder dat het omstort.

OOk de zijkant vind ik heel gaaf is het een lap of allemaal losse plankjes?
Als het een lap is hoe heb je het dan zo keurig recht gekregen bij mij bobbelt het zodra ik er aankom.

nou hier komen vast weer veel meer vragen dus de rest laat ik maar aan de anderen over!!

Hele gave taart dus !

Groet Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

Hallo Wendy

Zoals gewoonlijk bij jouw taarten weer fantastisch en ook ongelooflijk hoe je het elke keer weer voor elkaar krijg.
De details zijn weer geweldig.

Groetjes Manuela

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

4

Geweldig is ie weer! Hoe je zo'n fantastisch verhaal helemaal kan uitbeelden met zoveel mooie details, en het is nog eetbaar ook... Zucht.

Mijn website: Presentaart

5

Oh...wat is ie weer leuk Wendy !!!
En die planken aan de zijkant zijn ook perfect.

Een mooie taart begint toch elke keer weer met een goed idee he ????!!!!

Groetjes Nicole

6

wat een geweldig leuke taart zeg erg mooi gemaakt weer!!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

7

Hij is super! Het lijkt wel een plaat uit een prentenboek!

En ook ik kan niet wachten op (een stukje van) de werkbeschrijving. Al ben ik dan lang niet zo goed als jij, toch helpt het vaak weer bij volgende projecten (techniekjes enzo).

Groetjes
Fleur

8

Wauw!! Uh Wanneer komt je boek uit? ;-)

groetjes francisca

9

ZUCHT......... ZO GEWELDIG !!!!!! En ook ik wil een werkbeschrijving want het roept natuurlijk weer allemaal vragen op :D

Ik heb uiteraard ;) in je album alle details bekeken ennuh ik moet even zeggen er is een rietsigaar omgevallen, hij ligt in het vijvertje naast het kikkertje :D JA sorry hoor maar ik bestudeer je taart echt bijna met een vergrootglas, hahahaha mij ontgaat niets !!! ;) (geintje hoor !)

Maar hoe heb jij het zand gemaakt, ook met basterdsuiker net als chimene of heb jij het anders gedaan. En aan de zijkanten had je zeker ook blauwe botercreme gesmeerd voordat je de plankjes er op heb gedaan. Heb je in de plankjes ook nog tragantgom gedaan of heb je ze er zo op gedaan, helemaal super hoor die plankjes ! De wegwijzer is ook super, die heb je zeker heel lang moeten laten drogen en heb je dat in in stukjes laten drogen of gelijk in elkaar gezet ? En de steentjes hem je die grijs gemarmerd, zien er echt heel echt uit !

En de kikkertjes heb je die uit je hoofd gedaan, of heb je als voorbeeld het boek 'Marsepein' er bij gehad ?

Nou mijn verhaal is al lang dus jij hebt wel 2 pagina's voor je 'werkbeschrijving' nodig :D :D :D

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

10

Hi Wendy, echt weer een kunstwerk!! Geweldig leuk geworden en ja heel grappig, je raakt ook niet uitgekeken!! Ook ik heb alles in je album bestudeerd, ook Julio zat naast me te zuchten en in het spaans te mompelen (zoiets als "niet te geloven etc" :-) ) en ja heb dezelfde vragen als Wietske :-) Ook altijd heel verstandig om even te wachten met te reageren totdat Wietske het gedaan heeft ;-) .-D

Ik wilde wel nog weten of het kikkertje op het blad boven op de botercreme staat, heb je er nog iets onder gedaan om te steunen of was het niet zo zwaar? Mijn koetjes gingen de vorige keer al helemaal in de taart zakken namelijk....

En ja ik ben heel benieuwd naar het verhaal van de wegwijzer, die ziet er zo onwijs goed en echt uit, echt superdesuup :-)

Maar absolute topper weer je taart, Wen!!!!!! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

11 Laatst bewerkt door millie (19-08-2006 10:44)

Wauw.....zucht wat een details,

geweldig leuk idee en supergave taart.

Een leuk idee hebben is een ding,  maar het idee kunnen uitvoeren is vaak hele andere koek.

.....zucht ik hoop maar dat mijn andere zoon niet zo'n taart wil,   dat lukt me nooit
Ook niet na veel oefenen denk ik.

Boetseren/modelleren moet je van nature in de vingers hebben, mijn vingers werken daar niet aan mee ben ik bang :D

Maar ja blijf vooral zulke geweldige taarten maken ze zijn een lust voor het oog.

Martine

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

12

weer een fantastische taart bij je verzameling. Echt geweldig.
Ben benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Wietske.
gr. Mariëlle

veel plezier nog vandaag, groetjes Mariëlle

13

Vind 'm weer hartstikke leuk en mooi geworden!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

14

Praaaaachtig!
Hoe doe je dat toch? Bij jou zie ik dus geen enkele deuk in de marsepein, geen vingerafdrukken, geen details-die-net-niet-gelukt zijn,.. het is weer allemaal perfect in orde.
Die wegwijzer, is dat gemarmerde fondant/marsepein of zijn daar nog groefjes in getrokken? En het zand natuurlijk, hoe heb je dat gedaan? En die randjes rond de mond van de kikker, hoe krijg je die zo fijn?
Ik denk ook dat je het boetseren in de vingers moet hebben, als kind kon ik al niet veel maken met een homp klei.. Wist nooit wat ik moest maken, mannetjes waren al helemaal not-done :-)
Maar jij bent gewoon een kei (en je keitjes zijn ook prachtig,ook gemarmerd? :-) )!

Kristien

15 Laatst bewerkt door Car (19-08-2006 16:32)

Alweer zo'n te gekke taart Wendy! Echt super! Wat een origineel idee, en zo leuk uitgewerkt! En ik vind de zijkant van de taart zó leuk! Die ga ik onthouden! Ik ben ook erg benieuwd naar alle antwoorden op de vragen. Heb je al genoeg taarten gemaakt voor je boek? ;-) :-D :-D

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

16

Ik zou bijna niks posten, omdat ik het risico loop om in herhalingen te vallen :D
Maar ik vind hem echt fantàstisch!!!
Ik vind je ideeën altijd echt heeeel leuk. Juist het verzinnen vind ik waanzinnig moeilijk en jij zegt doodleuk: binnen 3 seconden zag ik deze taart voor me. En hem er dan óók nog 'es zo uit laten zien!!

groetjes,
Marianne

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

17 Laatst bewerkt door wendy (19-08-2006 19:47)

Hihi, Marianne, dat is precies waarom ik pas dacht maar niet meer zoveel te posten. Het leek me dat jullie me wel zat zouden worden maar toen ik Francisca sprak drong ze erop aan gewoon te blijven posten omdat vele er toch weer inspiratie uit halen en het toch leuk is om ze te bekijken. Ik blijf dus maar gewoon posten. :)
Enne, mijn ideën komen er ook niet altijd zo makkelijk uitrollen hoor. Maar bij deze dus wel. Heb wel heel lang bedacht hoe mijn kikkers moesten worden tot ik pas in de efteling was en bij carnaval deze kikkers zag. Ik was te laat om een foto te maken dus het is een beetje naar herinnering gemaakt.

Nou, daar komt die dan. Wietske, het is jou schuld dat ie zo lang word hoor dit verhaal. ;) :) O, en die rietsigaar wist ik hoor, hij brak af en toen vond ik het wel grappig om hem te laten liggen. Wel een natuurlijk effect. :)

DE KIKKERS. Die heb ik dus naar idee van de efteling kikkers gemaakt. De rand langs de mond is gewoon heel dun uitgerolde marsepein. Voor de kikkers heb ik geen tragant gebruikt. Er gewoon bij het maken rekening gehouden dat het een stukje inzakt.
En lara, ik had ook dat hij wat inzakte hoor, ik heb dus een tragantstokje onder zijn gat onder het blad in de taart gestoken, toen ging het goed.

DE PLANKJES, zijn gewoon marsepein zonder tragant. Ik heb om de plankjes te maken dat steketje gebruikt die bij de letter tappids zit om stroken uit te steken. Het zijn dus losse plankjes die ik idd tegen de blauwe botercreme heb geplakt, ging vrij goed, af en toe met je smoother even aandrukken. De nerven er met die nife scribertool ingekerft. Het was marsepein met donkerbruin, paprica en een beetje rood, niet helemaal door gekneed en toen uitrollen.

DE STENEN/KEIEN, zijn fondant met een beetje bruine fondant en een stukje zwarte marsepein door elkaar heen gemarmerd.

HET ZAND, is gewoon van dat koek poeder waar je een bodem mee maakt voor een kwarktaart. Vond ik best op zand lijken, was ook het enige wat ik gisteren avond in huis had, had er even niet over nafedacht van te voren. ;)

DE WEGWIJZER, dat is fondant met tragant poeder. Ik heb het relief in de pankjes gemaakt door mijn leaf veinig tool eroverheen te rollen. Daarna de tekst erop met de stift en geverfd met bruine en gele poederkleurstof, beetje nat (met alcohol) en beetjes droog. De paal is ook fondant en toen ik die maakte hadden de plankjes al drie dagen liggen drogen. De lijntjes in de paal zijn erin gemaakt en de plankjes erin geduwd. Toen weer drie dagen drogen, had zelfs nog wel langer gemogen.

HET WATER VAN DE VIJVER, heb ik Evelien haar idee voor gebruikt alleen heb ik er een laagje pipinggel overheen gedaan waardoor het echt water lijkt.

DE ZEE, heb ik van car nagemaakt, zo zie je maar, ik verzin ook niet alles zelf hoor.
Dus Bedankt voor de inspiraties van jullie allemaal.

Verder allemaal natuurlijk weer bedankt voor jullie leuke reacties en nee dat boek schiet nog niet erg op h

18

Wendy,
deze taart is gewoon spetterend ;)
en je beschrijving duidelijk genoeg.... zó, alweer een pagina af voor je boek ;) :D

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

19

gewoonweg weer een wendy-kunstwerk, altijd heerlijk om naar te kijken.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

20

en ik wou nog even zeggen dat ik ook blij ben dat je steeds je taarten showt. Ik word er wel heel erg jaloers van maar vind het toch geweldig om te zien en het is ook wel leerzaam :)

Mijn website: Presentaart

21

Ik vind alleen de planjes al helemaal gewelidig! Laat staan de rest! Ik vind het zo mooi, dat het bijna demotiverend is... Bijna dan he!

Gr Kelly

22

wat een leuke, fantastische, geweldige, inspirerende, fantasievolle mooie taart! nee niet stoppen wendy met laten zien, want ik leer van iedere taart weer iets! zeker van de werkbeschrijvingen.... en hoe zit het met die workshops?

groetjes,
gina

23

Helemaal af, zelfs de kleinste details. Alle complimenten zijn al voorbij gekomen, niets aan te voegen. Leve Wendy!

24

Wendy, je taarten zijn echt prachtig, zoals altijd!!!

25

Wendy,

Ontzettend leuk en fijn dat je zo'n uitgebreide beschrijving maakt, altijd handig.

Nog een laatste vraag: wat is "pipinggel"?

Groetjes,
Ellen

Bekijk mijn taarten in www.mijnalbum.nl/Album=YTFDUOVI