Onderwerp: recept Mexican Paste
Dit is het recept voor Mexican Paste dat ik gebruik:
benodigdheden:
225 gr suikerbakkerspoeder (hele fijne poedersuiker)
1 theelepel (5 ml) glucose
3 theelepels (15 ml) tylose (of gum trachant)
6 theelepels (30 ml) water
(gebruik hiervoor de maatschepjes daar staat de maataanduidking goed op)
Zeef de de suikerbakkerspoeder met de tylose of gum trachant boven een kom. Voeg de andere ingrediënten toe en kneed het geheel tot een bal (doe dit gewoon met de hand, zelfs een Kitchen Aid heeft het hier erg zwaar mee). Voeg indien nodig meer suikerbakkerspoeder toe. Het moet hetzelfde aanvoelen als suikerpasta (rolfondant), maar dan elastischer. Je kan het langer uit elkaar trekken voordat het scheurt/breekt.
Rol er een bal van en wikkel het in plastic folie. Bewaar in de ijskast. Het wordt al vrij snel erg hard. Dit hoort ook zo.
Ik zelf maak de dubbele hoeveelheid, maak er diverse kleine bolletjes van en vries het in. Als ik het nodig heb haal ik een paar bolletjes uit de vriezer. Door goed te kneden wordt het erg snel plooibaar. Het laat zich ook erg makkelijk kleuren.
Als je dit gebruikt bij bijvoorbeeld de nieuwe letterset uit de webshop, krijgt je echt hele strakke niet vervormbare letters. Werkt erg goed.
Je moet het wel erg dun uitrollen voor het mooiste effect, dunner als marsepein of rolfondant.
Ik ben erg benieuwd of jullie het net zo prettig vinden werken als ik.
Succes :-)
Cake It