Hoi Kristien,
Hier Duchdecorater zelf aan het woord!
Toevallig was cookie monster mmf met de cookie monster in botercreme erbovenop gespoten.
Maar het snoopy taartje is helemaal botercreme.
In Amerika bestaat er geen Marsepein en fondant lust daar niemand vandaaar dat bijna alle taarten helemaal botercreme zijn.
Je kunt dus heel goed de botercreme kleurenen je taart ermee insmeren.
het is wel even oefenen voordat het er mooi strak op komt hoor!
Dit is eigenlijk het moeilijkste. maar de truc is het er eerst heel dik opsmeren en dan met een groot palletmes er weer een lading afhalen.
Om de aanzetten weg te krijgen maakm je je paletmes heet d.m.v. heet water dan goed afdrogen en weer over je taart.
Belangrijk is ook eerst een dunnelaag botercreme aan brengen om de kruimels vast te zetten anders komen die in de botercreme en dat is geen gezicht.Wel eerst even laten drogen voor je de tweede laag erop zet en let erop dat je je paletmes nooit omhoog van de taart afhaalt maar altijd naar de zijkant eraf laat glijden.(moeilijk it te leggen hoor(vandaar mijn workshops))
Idem voor de zijkanten.
Als je een erg zware versiering hebt zou ik cake als binnekant nemen.
maar zo'n cookie monster houd ook goed op biscuit hoor.(hele bossen rozen gaan liever op cake).
Er staan ook wat rozen taartjes op mijn site of album die zijn gemaakt tijdens mijn eerst wilton cursus dus ook helemaal botercreme.
Het kan dus allemaal ik zou zeggen oefen maar goed en veel succes.
Oh ja neem de dunne variant botercreme voor het insmeren van de taart(zie recept op mijn site)
voor witte botercreme gebruitk je crisco dat wordt spierwit.
Groet Saskia
Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!