Hoi Kristien,
Ik doe er nooit water over hoor, zonde van mijn werk straks smelt het nog! Ik maak de delen apart en puzzel ze dan direct op dat plastic vel met daaronder de afbeelding in elkaar. Dat doe ik dus meteen, dus uitsnijden, op het vel leggen, volgende kleur en weer op het vel. Dus het gaat meteen aan elkaar. Ik voeg het dan een beetje en met wat wrijven en wat druk zit het bijna altijd meteen aan elkaar. Als het echt niet wil, doe ik er met een heel dun kwastje voorzichtig wat lijm tussen (dat smeer ik dus op een randje en druk die dan aan de andere kant ertegen). Ik moet zeggen dat het met fondant wat minder lukt, dat komt omdat dat zo snel droogt. Wat iets helpt is je plaatje steeds tussentijds afdekken met folie.
@nicole: soms is het gewoon ook zo dat het gebeurt omdat je vingers nu eenmaal warm zijn (helemaal als je intensief bezig bent ) en je ze lang op 1 plek houdt omdat je lang bezig bent met uitsnijden bijvoorbeeld. Dan smelt het suiker als het ware tegen je papier aan. Steeds je vinger verplaatsen helpt dan prima. Ik snij dus meer grofweg de lijnen uit, lekker snel en dan haal ik het papiertje eraf om dan op het andere voorbeeld (die in de showtas - plastic mapje) verder te modeleren. Het is gewoon even zoeken wat voor jou de beste oplossing is, maar je komt er vast wel
Groetjes, Inge
Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat