1

Onderwerp: alweer vraag (icing)

ik heb alweer een vraagje (oh nee, komt ze weer met d'r gezeur... ;) nee, jullie voelen je natuurlijk vereerd dat de kennis over wordt gedragen:D)
Als je een dijkje van icing spuit om je vulling niet door te laten lopen, hoe lang laat je dit dat drogen, want als je meteen de bovenkant erop zet, heeft het dan nog wel zin, moet het niet eerst uitharden???
BVD :D

Mijn website: Presentaart

2

Re: alweer vraag (icing)

Zo'n dijkje spuit ik van botercr

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

3 Laatst bewerkt door mascha (31-07-2006 21:47)

Re: alweer vraag (icing)

oh, das ook een idee. Maar gaat dat houden als ik een 4 laags taart maak (wel met stokjes als ondersteuning dus er leunt niet heeeel veel gewicht op natuurlijk)?
Ik heb ook pas een keer icing bloemetjes gespoten (van die simpele) en dat was het... maar een dijkje lijkt me nog te doen. Botercreme past wel beter bij de smaak natuurlijk

Mijn website: Presentaart

4

Re: alweer vraag (icing)

Hoi Mascha,

Het hoeft niet echt te drogen hoor, het gaat meer om het doorlekken als de fondant of marsepein er eenmaal overheen zit.

Groetjes en succes! Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Re: alweer vraag (icing)

nee ik begreep later ook (zo'n ingeving ineens), dat het erom gaat dat de ganache enzo niet tegen de fondant aankomt. Dus heb ik gewoon een dijkje van botercreme gespoten en dat ging prima (geen schoonheidsprijs maar het zit toch in de taart :D). Ik weet niet waarom maar ik dacht gister ineens dat als er een taart bovenkant op ligt dat het er dan uit zou lopen (ik vul nogal dik :D), maar dat is onzin want de ganache is heel stevig en de bbr ook... :D

Mijn website: Presentaart