Onderwerp: bruidstaart: help mij alvast
oke, ik kwam hier dus in eerste instantie omdat ik een bruidstaart zou maken, en ben inmiddels zwaar verslaafd, maar goed, volgende week moet die taart er wel gaan komen. Na alle horrorverhalen over het weer krijg ik toch flink wat stress. Dus bij deze mijn vraag: Is mijn idee mogelijk???
Ik wil 4 taarten stapelen van biscuit/chocobiscuit: 26 cm, 22 cm, 18 cm, 12 cm. Ertussen jam en banketbakkersroom/ ganache. Ik heb wel al stokjes (van chocola, zou dat sterk genoeg zijn???) en karton voor ondersteuning. Gaat dit houden of wordt dit een regelrechte ramp? Ik heb al een keer eerder 2 verdiepingen gemaakt (stuk minder, ik weet het) en toen gewoon rondgelopen en in de tram gezeten met meer dan 30 graden. Dat ging erg goed. Zal ik het in de koelkast bewaren/juist niet?
Dan maak ik nog 26 cm los (3 stuks) maar daar maak ik me minder druk om.
Nog maar een vraagje als ik toch bezig ben: Hoe krijgen jullie de fondant (uitgerold) goed over de taart. Bij mij is het meestal voorzichtig oppakken en dan heel snel over de taart heen gooien, maar het scheurt regelmatig een beetje.
Heel erg bedankt voor de tips (als die komen, maar dat hoop ik wel).
Groetjes Mascha