1

Onderwerp: Hitte?!?!?!

HELP!! Ik moet voor mijn nichtjes verjaardag a.s. vrijdag een taart maken... Gaat dat lukken in deze hitte?? Moet ik nog ergens rekening mee houden tijdens het maken (ik gebruik fondant)? Het is nu al 27 graden in de keuken en dat gaat nog verder oplopen.... 

Suzanne

2

Re: Hitte?!?!?!

pff ik geef het op.
na 2 dagen zwoegen is mijn taart af, niet echt gelukt (marsepein een paar keer gescheurd,verkeerde kleuren, eiwitconsistentie niet goed)
ik denk, dan eet ik hem maar op, ja lap, de botercreme smaakt nogal zuur.

het komt allemaal door de hitte, daardoor heb ik ook minder geduld omdat ik het ding zo snel mogelijk weer in de koelkast wil!

heb ik je nu bang gemaakt suzanne?
tja, goeie raad heb ik je zeker niet gegeven, sorry :rolleyes:

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Hoi Poptie

Ik heb van de week een taart gemaakt overdag en die mislukte!
De volgende taart moet voor donderdag gedaan worden. Ik ga hem dadelijk pas bakken.
Morgen avond als het wat koeler is ga ik hem bekleden. De trouwtaart heb ik ook laat op de avond bekleed en het werkte gewoon beter!
Het hangt ervan af natuurlijk hoelaat je in bed moet liggen of er de volgende dag uitmoet ;-)
Maar plan zoveel mogelijk vroeg in de morgen of laat op de avond indien mogelijk!

veel succes
groetjes Francisca

4

Ook bij mij in huis is het zeer warm. Toch geen probleem gehad met het maken van een (biscuit)taart, gevuld met botercreme (en jam) en bedekt met marsepein en fondant. Vanwege werk overdag ben ik toch aangewezen op de avonduren en dat gaat prima (in etappes gemaakt).
Ik heb de taart van te voren gebakken en ingevroren. De avond daarna heb ik botercreme gemaakt en de (ontdooide) taart gevuld, maar nog niet de toplaag (dus alleen de tussenlagen gedaan), toen de taart met huishoudfolie weer ingepakt en in de ijskast gezet (normale stand). Botercreme ook in ijskast gezet. Diezelfde avond heb ik marsepein en fondant gekleurd en gewoon buiten de ijskast in folie laten liggen. De derde avond heb ik de taart met botercreme en marsepein afgemaakt (geen enkel probleem met scheuren o.i.d.) en versierd.
Toen wel de ijskast laag gezet en de taart (onafgedekt i.v.m. versieringen) in ijskast gezet. De dag daarop is hij aangesneden en hij was lekker en zag er bovendien goed uit.

5

volgens mij helpthet wel als je het s'avonds doet met de ventilator aan. ik heb  dat vorige week gedaan en dat ging prima

mijn taartjes kun je zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=F3XEMDHO

6

Ik heb gisterenavond twee "bedank" taartjes gebakken. Voor de juf en de oppasmoeder. Ondanks de hitte, ik begon om 22.00 met bekleden en het was nog 28 graden in de keuken, is het redelijk gelukt. Geen scheuren e.d. wel heb ik de taart zolang mogelijk in de koelkast gelaten. Eerst marsepein versiering uitgestoken en daarna achterelkaar erop geplakt, want gevuld met slagroom moet je toch wel wat meer uitkijken met deze hitte denk ik.