1

Onderwerp: Letter koekjes

Voor school wil ik graag de letter koekjes maken die in Het Boek staan. Ik heb daar een paar vragen over waarmee iemand mij misschien kan helpen.

Is het beslag dat in Het Boek wordt gebruikt lekker? Ik weet dat een aantal van jullie kritisch is over haar taartbeslag en liever (webshop)biscuit mix gebruikt. Hoe zit dat met koekjesdeeg?

Dan het gekleurde glazuur op de koekjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb inmiddels van de webshop de royal icing mix in huis, maar nog nooit gebruikt (vind het een beetje eng eerlijk gezegd, die verhalen over mixers die vastlopen, ik heb net zo’n mooie, maar wel een handmixer).
Of kan ik het ook proberen met gewoon glazuur van poedersuiker en een beetje water? En kan ik dat dan gewoon in een spuitzakje krijgen?
Moet ik eerst een randje spuiten met een heel klein spuitmondje en dat laten indrogen en daarna de binnenkant opvullen met groter mondje en wordt dat dan wel glad en hard/droog?

Tenslotte zag ik op een engelstalige website dat er ook gespoten werd met (eigengemaakte) icing in een soort plastic flesjes met een plastic spuitmondje. Dat zag er wel heel makkelijk uit. Heeft iemand wel eens zo'n plastic flesje in Nederland gekocht en gebruikt?

Dank voor jullie meedenken! France

2

Re: Letter koekjes

De koekjes heeft Evelien volgens mij wel eens gemaakt en die vond ze niet lekker.

Alleen poedersuiker met water is niet zo goed te spuiten en wordt ook niet hard.

Ik maak de icing ook met mijn handmixer, maar dan heel voorzichtig. Evt. af en toe even uitzetten.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Letter koekjes

Ik heb hier al ergens het recept van Nigella Lawson gepost - zij gebruikt het in haar boek 'De goddelijke huisvrouw' ook voor letterkoekjes - zelf heb ik het nog niet geprobeerd.. Iemand anders wel?

Kristien

4

Re: Letter koekjes

Ik heb toevallig gisteravond de koekjes uit HET boek gemaakt met het chocolade-koekjes recept. Deze vond ik erg lekker en makkelijk om mee te werken.

5

Re: Letter koekjes

De chocolade koekjes uit het boek heb ik inmiddels (al 2x) met succes gemaakt. Ik vind ze eerlijk gezegd zelf ook erg lekker. Ook makkelijk om uit te steken (en ik zet ze na het uitsteken niet nog een keer in de ijskast, zoals in Het Boek staat, dat past gewoon niet), gaat ook prima zonder.

Gisteren de laatste letters afgeglazuurd (best aardig geworden, maar zo mooi als het er in Het Boek uitziet wordt het bij mij toch niet. Je ziet bijv. de randjes die je eerst moet spuiten, maar echt storend vind ik dat niet).