Onderwerp: Letter koekjes
Voor school wil ik graag de letter koekjes maken die in Het Boek staan. Ik heb daar een paar vragen over waarmee iemand mij misschien kan helpen.
Is het beslag dat in Het Boek wordt gebruikt lekker? Ik weet dat een aantal van jullie kritisch is over haar taartbeslag en liever (webshop)biscuit mix gebruikt. Hoe zit dat met koekjesdeeg?
Dan het gekleurde glazuur op de koekjes. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb inmiddels van de webshop de royal icing mix in huis, maar nog nooit gebruikt (vind het een beetje eng eerlijk gezegd, die verhalen over mixers die vastlopen, ik heb net zo’n mooie, maar wel een handmixer).
Of kan ik het ook proberen met gewoon glazuur van poedersuiker en een beetje water? En kan ik dat dan gewoon in een spuitzakje krijgen?
Moet ik eerst een randje spuiten met een heel klein spuitmondje en dat laten indrogen en daarna de binnenkant opvullen met groter mondje en wordt dat dan wel glad en hard/droog?
Tenslotte zag ik op een engelstalige website dat er ook gespoten werd met (eigengemaakte) icing in een soort plastic flesjes met een plastic spuitmondje. Dat zag er wel heel makkelijk uit. Heeft iemand wel eens zo'n plastic flesje in Nederland gekocht en gebruikt?
Dank voor jullie meedenken! France