1

Onderwerp: Werkbeschrijving petit-fours

Ik wil heel graag eens een poging doen petit-fours te maken, maar kan nergens een echt duidelijke werkbeschrijving vinden. In HET boek hebben ze het ook over gesmolten fondantglazuur, maar volgens mij kan je het fondant van hier uit de webshop niet verwarmen toch? Welk glazuur kan ik het het beste voor dit doeleinde gebruiken? Het moet natuurlijk niet keihard worden.

En hoeveel laagjes moet een petit four hebben? Twee keer doorsnijden, zodat je op 1 laagje botercreme en op 1 laagje jam doet? Ik weet dat Evelien een keer petit fours heeft laten zien op de Show Off, en ik heb ook wat tips van haar gelezen maar kan er toch nog niet helemaal wijs uit. Wie kan mij op het juiste spoor zetten?

2

Re: Werkbeschrijving petit-fours

Gewoon eiwit glazuur kan je ervoor gebruiken. Als het er op gesmeerd is wordt het niet keihard.
En hoeveel laagjes het moeten zijn weet ik niet, maar als je cake hoog genoeg is en als je het zelf lekker vindt kan je er natuurlijk makkelijk 2 laagjes tussen doen. Als het wat lager is kan je ook jam en botercreme samen als 1 laag er tussen smeren, dus op elkaar.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Werkbeschrijving petit-fours

ik dacht dat ik vandaag bij het googelen zoiets tegenkwam, en dat was met peperkoek en marsepein - als het dat is wat je bedoelt wil ik wel eens terugzoeken - ik was aan het kijken bij 'marsepein uitrollen'

(het ging over marsepein tussen2 laagjes peperkoek en daar chocolade over)

Kristien

4

Re: Werkbeschrijving petit-fours

http://www.maisonculinaire.nl/desserten … fours.html
ditwas 'em

Kristien

5

Re: Werkbeschrijving petit-fours

Hoi Roos,

Ik snijdt maar 1x en doe dan op de bodem botercr