1

Onderwerp: vraagje icing

ben voor het eerst bloemetjes aan het maken met icing,van het moederdag recept,hoe meng je de icing het beste,wat is de goede verhouding ?? bij mij is het of te dik of weer te dun. Het lijken in ieder geval totaal nog geen bloemetjes(het leek zo makkelijk haha)
groetjes pascale

2

Re: vraagje icing

Hallo Pascale,

Welkom hier op dit verslavende forum voor taartverslaafden ;-)

In de zijkant van deze site staat een knop met recepten. Daar staat ook het recept voor icing bij (ik ga ervan uit dat je royal icing bedoelt, poedersuiker (beter is suikerbakkerspoeder) met eiwit. Als eerste het eiwit zeer stijfkloppen in een vetvrije kom, daar kun je alvast een paar drupjes citroensap aan toe voegen tegen het hele zoete (citroenzuur kan ook, daar heb je maar een paar korreltjes (halve theelepel op 500 gram suiker) van nodig. Als het eiwit goed stijf is dan ga je in gedeeltes het gezeefde poedersuiker erbij doen, net zolang tot het mengsel mooi stevig en wit is en je er pieken van kunt trekken (met je garde) die alleen aan het einde nog omkrullen. Dan heb je een goede dikte om bloemetjes mee te spuiten. Indicitie voor hoeveelheid is 2 eiwitten op 500 gram suiker. maak je het met eiwit poeder neem je 10 gram eiwitpoeder, 60 ml. water en 500 gram suiker.

Succes ermee! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: vraagje icing

nou ik heb dus een pot decorating icing white, die al klaar is voor gebruik. Maar ik weet dus niet precies hoe dan verder??
groetjes pascale

4

Re: vraagje icing

Ik heb ook al verschillende malen geprobeerd, maar ik slaag er nog steeds niet in om roosjes te spuiten.  De dropflowers lukken meestal wel.  Afhankelijk van de snelheid die ik maak.  Er zijn momenten dat ik alles rap, rap wil doen en dan zijn ze wel goed voor gebruik, maar als je jezelf de tijd geeft, lukt het wel beter.
En Pascale,  op de site van Wilton staat er een hele uitleg over de verschillende bloemetjes die je kan maken.  En op de site van planet cake staat ook een demo over de roosjes (www.cake.nl)

groetekes kris

groetekes Kris

5

Re: vraagje icing

Hai Pascale,

Volgens mij heb jij het soort dat voor randen gebruikt word en zachter blijft.
Lees maar bij de moederdag taart beschrijving.
Voor de bloemen, dropflowers moet je echt eiwit icing gebruiken, zie recepten.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes.

6

Re: vraagje icing

o ok nou snap ik waarom het dus niet lukt.
bedankt wendy:)dan ga ik weer een nieuwe poging wagen.
groetjes pascale

7

Re: vraagje icing

p.s ben net even wezen kijken naar je taarten WAUW echt heel mooi!!!!