1

Onderwerp: nog 1 keer over de keukenmachine!

LET OP: TOPIC IS NOG VAN VÓÓR DE STEENTIJD...

Heeft er iemand ervaring met de bosch mum 8200???? Ik heb inmiddels mijn 3e mixer door laten fikken en vind dat ik nu toch wel toe ben aan het echte werk. (haha) Nu lees ik veel positiefs over de kitchenaid (en laat die nu net een roze versie uit hebben gebracht, geweldig!!!;) ) Alleen hebben die motoren van 300 of 400 watt, de bosch mum heeft er een van 1200 watt (of ben ik nu te hebberig??)
Daar draait (leuke woordspeling:D:D) alles toch om bij het mixen van mijn o zo geliefde taartjes beslag??!!

Laat even weten als je me op weg kunt helpen

Maris

Taart-toedeloe, Maris
Zoals je het taartje thuis bakt, bak je hem nergens!

2

Re: nog 1 keer over de keukenmachine!

Mariska, vergeet het aantal toeren: EEN ROZE KITCHEN AID!!!! Wat wil je nog meer!! Ik heb er 'ook'

3

Mijn kenwood heeft ook 400 watt. Dat komt dus overeen met de kracht van de kitchen aid. De mix gaat echt geweldig hoor, ik heb hem nog geen week maar ben nu al verslaafd aan dat ding. :) :D
Wel vind ik het ook eng om er icing mee te gaan maken maar in het boekje staat hij gewoon bij de recepten in dezelfde verhoudingen als hier bij de recepten, dus een stevige piek consistensie.
Mischien moet ik gewoon even durven maar op iets nieuws waar je blij mee bent ben je toch extra zuinig h

4

Ik gebruik de klopper.

Groetjes, Patricia

Wil je al mijn foto's zien van de taarten die ik gemaakt heb, kijk dan op mijn site www.mooietaarten.nl

5

Hallo Mariska,

Ik heb ook de kitchenaid en ben ook zeer tevreden. Ik wil wel een grotere, maar dat is omdat ik soms ruimte te kort heb in mijn kom ;) Misschien een 2e ernaast (decadent!!). De mixer die jij noemt ken ik zelf niet.

@ Wendy: Ik klop icing met de garde (wel op lage snelheid, 1 of 2). De mix voor biscuit klop ik met de planeetmenger, maar "vroegâh" deed ik dat ook met de garde.

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

sorry????????? maar wat is in hemelsnaam een planeet menger? ;)

7

Hoi,

1200 !!!!!! watt. Ik heb zelf (ook na 3 kapotte mixers) een kitchenaid aangeschaft. Ik geloof dat die 300 watt is. Het gaat om het binnenwerk, je kunt beter metalen onderdelen hebben. Mijn andere mixers hadden plastic onderdelen. En omdat icing maken af en toe lijkt op beton mixen, heb je een sterke mixer gewoon nodig. en de kitchenaid vind ik gewoon mooi!!!

Succes

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

8

Hahahaha, sorry Wendy, dat is die platte haak, de beslag menger. Je hebt bij de Kitchenaid 3 "stukken" om mee te mixen of kneden, een deeghaak, voor brooddeeg, dus het echte kneedwerk, een planeetmenger, een platte haak zeg maar, ik denk dat jij dat de klopper noemt misschien?, voor cake beslag en dus ook biscuitbeslag ed. en een garde voor bijv. eiwit, slagroom etc. Maar het is een beetje bakkerij taal bedenk ik nu, want het staat altijd op de zakken mix voor biscuit enzo, vandaar dat ik het nu ook zo noem ;) sorry!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge

9 Laatst bewerkt door Car (15-05-2006 09:01)

Ik heb ook een KitchenAid, een rode. Die is volgens mij 350 watt. De biscuitmix uit de webshop doe ik ook met die planeetmenger/platte menghaak. Dat is deze: platte menghaak. Ook de icing kan daar mee gemaakt worden.

Voor slagroom en zo gebruik ik deze: klopper

En voor broodjes deze: deeghaak

Ik wist eerst ook niet of de KitchenAid het allemaal aan kon, maar Inge heeft me gerustgesteld, en inderdaad, het gaat perfect! Ik ben nog dagelijks blij met deze aanschaf!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

10

Hoi mariska,
ik heb zelf een kenwood major chef van 1200 watt, die heeft een meng kom met 6.7 liter inhoud. Ik merk bij dit apparaat dat hij het langer trekt zonder dat de motor heet word. ik ben uiteindelijke voor deze gegaan omdat de kitchen aid die ik toen gezien had maar 80 watt krachtiger was dan mijn handmixer die net doorgebrand was.
succes met je zoektocht. :)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

11

Hai Hai!

Ikzelf heb een Clatronic profi-cook en hij is volgens mij 500 WT.
Ik heb er al een paar keer royal-icing mee gemaakt en dat ging perfect hoor!

Maar er is zoveel keus!
En een BOSCH MUM 1200 WT? Dat lijkt wel een monster! hahaha! Daar heb ik geen ervaring dus mee, maar veel suc-6 met het kopen en uitkiezen :-D

groetjes  Magnolia

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

12

is er een ervare machine gebruiker on line?
Hoe lang mixen jullie icing eigenlijk?

ps. het ging goed met mijn machine ,weet alleen niet hoe lang.

Hihi, bedankt voor de uitleg h

13

Hoi Wendy,

Eigenlijk kijk ik met icing nooit naar de tijd. Net zolang tot het goed is ;) en dat kan nog wel eens verschillen dus :D want soms doe ik net iets te snel wat te veel aan water erbij en dan moet dus langer mixen om het weer wat droger te krijgen. Ik denk dat je met een minuut of 10 een heel eind komt, maar mix het dus wel op een lage stand, want, zo hebben Marianne en ik in Engeland van een z

Groetjes, Inge

14

Hoi!

Ik heb de Kenwood chef van 800wt (bijna dezelfde als Ria, maar ietsje minder krachtig). Het leuke van deze machine is dat het veel meer is dan een mixer. Kenwood noemt het dan ook een keukenmachine. Je kunt er allerlei andere accesoires bij kopen (blender, pastapers, rasp, etc. etc.)

De standaarduitvoering is alleen een mixer met de 3 kloppers en een spatdeksel (ook erg handig met al dat stuivende poedersuiker...). De kloppers zijn ook van metaal en dus net ff sterker.
Bovendien (dit was voor mijn ouders doorslaggevend-ik heb hem van hen kado gekregen) zit er een beveiliging in. Als je iets mixt dat te zwaar is (bv. je pollepel die je er in hebt laten vallen...), brandt hij niet door, maar breekt er een ringetje waardoor hij stopt met mixen. Dit ringetje kan gewoon vervangen worden en je mixer doet het weer!! Ook andere onderdelen van de moter zijn los verkrijgbaar.

Groetjes Evelien

15

Nou, Wietske en ik zijn ook op jacht naar een nieuwe 'echte' mixer. Maar ja, wat moeten we nou kiezen??? Die chromen Kenwood vinden we wel erg mooi, maar ja  de Kitchenaid ook. De een heeft 300W en de ander 400W, maar dat maakt niet zo veel uit denk ik. De Kenwood is wel wat goedkoper dan de Kitchenaid en hij heeft een aan/uit-schakelaar. Wat wordt hiermee bedoeld?? zit er een timer op?? . En wat is een uitwerpknop?? Is dat dat ringetje wat Evelien bedoelde? En hoe zit het met het geluid, moet en we oordoppen erbij bestellen :D Welke maakt de minste herrie??
En Wendy, bij welke winkel werkt jouw man... kunnen we daar geen groepskorting krijgen ;) ;) ?? Misschien is er nog meer animo op het forum :D
Nou, we horen het wel weer.
Groetjes, Annette

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

16

Ik was nu toch nieuwsgierig naar dat KitchenAid, maar mijn god wat is dat ding duur zeg pffffff...................

17

Ja, erg he! Officieel 499 euro geloof ik, maar op een bepaalde site redcoon.nl zijn ze 360 euro. Kijk, dat scheelt alweer. En op een duitse site 309 geloof ik. De Kenwood komt op iets van 260 euro. Maar het blijft duur. Maar ik geloof niet dat mijn supersimpele handmixertje nog een lang leven heeft... ik moet hem aan het einde van de mixtijd met een pannenlap vasthouden, de stoom komt bijna uit zijn oren :D :D

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

18

Ja duur is ie he, ik heb 'm verdiend door taartjes te verkopen aan de winkel van mijn schoonmoeder :-) En hij is

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

19

ha ha Annet, ennuh waar zitten die oren van je mixer dan ????? :D

Groetjes,
Wietske

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

20

JOEPIEIEIEIEIE!,
Zojuist is mijn nieuwe machinetje gebracht. Toch lekker eigenwijs de Bosch MUM 8200 uit Duitsland over laten komen.

WAT EEN MACHINE  !!!!!!!!!!!!!!

een 1200 watt motor, die bijna geen geluid maakt, en alles van RVS en of staal!

Ik ga zo even mijn kastje uitpluizen naar spulletjes die ik vanavond kan mixeren, ik kan niet wachten!!

mix-groetjes, Maris

Taart-toedeloe, Maris
Zoals je het taartje thuis bakt, bak je hem nergens!

21

Hoi Mariska,

Ben heel benieuwd hoe hij bevalt....
Hier heb je meteen ook alle andere hulpstukken bij of niet ? (zoals rasp, blender en zo)
Laat ff weten of hij de zwaarste icing goed aan kon als je het hebt geprobeert okay ?

Groetjes NIcole

22

anette schreef:

En Wendy, bij welke winkel werkt jouw man... kunnen we daar geen groepskorting krijgen ;) ;) ??

Hihi, ik vrees dat ze niet erg gul zijn met korting geven bij zijn werk. ;) :D
Ik denk ook niet dat ze degene verkopen die jullie zoeken. Ik heb de kenwood mx 275, die is (maar) 199 eur. Hij heeft ook 400 watt. is dus wel goedkoper maar hij bevalt me prima. Ik had alleen werwacht dat hij heel snel zou mixen maar dat gaat vrij rustig, zelfs op de hoogste stand (12). Mijn beslag is trouwens na 10 min voluit mixen en nog even rustig na mixen(tegen luchtbellen) heel mooi luchtig en heb er heerlijk luchtig biscuit van. Ook icing gaat goed, maak ik per kilo tegelijk en dat gaat super, al schud hij in het begin een beetje, dan gaat het nog wat zwaar. Ik laat hem dan nog 10 min, draaien op de laagste stand (bevorderd de elasticiteit) en dan voelt ie niet eens warm aan, dus geen stoom. ;) :D

Succes met jullie zoektocht. Het is wel super hoor om je handen vrij te hebben, en zo luchtig kreeg ik mijn botercreme echt niet met mijn handmixer. :)

23

Hoi Annette,

Ik denk dat ze met de uitwerpknop bedoelen dat je daarmee de kloppers kan los maken (verwisselen)? Ik heb een andere versie en die heeft niet zo'n knop, maar de kloppers "draai" ik er af. Verder maakt hij wel erg veel herrie, dat is waar. Vooral op vol vermogen (800 Wtt) kan je echt niet meer met elkaar praten. Het ringetje dat ik bedoelde zit in de motor en kun je dus niet zien. Geen idee of dit er bij de "kleinere" versies ook in zit, dat zou je bij de verkoper moeten navragen.

Groetjes Evelien

24

Hallo allemaal.....
TIP:

Ik zie hier nogal wat over kneedmachines staan waaronder ook enkele klachten.
Als je deeg in een keukenmachine wilt kneden, is een apparaat van 1200 watt aan te raden.
Vergeet niet dat het apparaat heel wat kracht moet maken als je brooddeeg of ander zwaar deeg wilt mengen.
Een apparaat met minder vermogen zal eerder de brui eraan geven en dan is dat zonde van de aankoop.
Ik bak al járen al het brood zelf en heb steeds het kneedwerk met de hand gedaan, maar na maanden intensief zoeken, informeren,  inlezen op internet en ervaringen aangehoord van vrienden-bakkers, heb ik besloten om de Krups KA950 E PREP Expert Serie · Keukenmachine, 1200W aan te schaffen.
De ervaringen zijn zéér goed en hij komt als een van de beste uit de bus!

25

Wauw.... oudere koeien hebben we geloof ik niet  :s

Anno 2006 bestond die rubriek nog niet, maar nu: [MOVE] --> Keuken- en andere apparatuur

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag