Hoi Mariska,
hahaha, ik zie het al voor me, een chagrijnige Winx
Tja, ik maak het gezichtje van "huidskleur" dan leg ik het plaatje van het hoofd er weer op en geef ik met een prikker aan waar de ogen "eruit" moeten. Dus dat worden eerst gaten. Dan vorm ik dat netjes in de vorm met dat gereedschapje (flute/vein tool) en als hulp leg ik dan het gezicht (of het hele lijf, afh. hoe groot ze is natuurlijk) op een plastic mapje met daarin het plaatje. Zodat je dus ziet dat je goed zit met de ogen. Dan maak ik kleine bolletjes fondant die ik een beetje voorvorm en die leg ik in de ooggaten. Dan druk ik dat voorzichtig in de juiste vorm. Dan kijk je heel goed naar het formaat en de plek van iris en pupil, dat moet goed plat anders wordt het zo'n bolle vorm, dat staat raar. Vergeet vooral niet het stipje wit van de "lichtinval" dat maakt echt het verschil! Dan echt heel dun een randje zwart uitrollen en dat is zeg maar de "eyeliner" om de ogen, kijk ook hier goed waar je het beste kunt beginnnen voor een scherpe hoek.
Nou, succes ermee, ik hoop dat het met mijn uitleg gaat lukken!
Groetjes, Inge
PS: lippen is ook een kwestie van zeer goed kijken en navormen, niet te dik en leg ze evt. even op het papieren plaatje om te kijken hoe dat er uitziet en of het "past".
Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat