1 Laatst bewerkt door mariska (15-05-2006 12:49)

Onderwerp: ogen van winx

Inge,
Hoe heb jij de ogen van het winx meisje gemaakt, ik heb dit weekend uren zitten piellen met marsepein en fondant, maar of ze keek boos of sjachie of achterlijk scheel! en die mond, het leken wel vanessa lippen!! :rolleyes:
Hoe doe jij dat in vredesnaam! Onthul alsjeblieft je geheim! (haha)
Alvast bedankt,
Mariska

Taart-toedeloe, Maris
Zoals je het taartje thuis bakt, bak je hem nergens!

2

Re: ogen van winx

Hoi Mariska,

hahaha, ik zie het al voor me, een chagrijnige Winx ;-)

Tja, ik maak het gezichtje van "huidskleur" dan leg ik het plaatje van het hoofd er weer op en geef ik met een prikker aan waar de ogen "eruit" moeten. Dus dat worden eerst gaten. Dan vorm ik dat netjes in de vorm met dat gereedschapje (flute/vein tool) en als hulp leg ik dan het gezicht (of het hele lijf, afh. hoe groot ze is natuurlijk) op een plastic mapje met daarin het plaatje. Zodat je dus ziet dat je goed zit met de ogen. Dan maak ik kleine bolletjes fondant die ik een beetje voorvorm en die leg ik in de ooggaten. Dan druk ik dat voorzichtig in de juiste vorm. Dan kijk je heel goed naar het formaat en de plek van iris en pupil, dat moet goed plat anders wordt het zo'n bolle vorm, dat staat raar. Vergeet vooral niet het stipje wit van de "lichtinval" dat maakt echt het verschil! Dan echt heel dun een randje zwart uitrollen en dat is zeg maar de "eyeliner" om de ogen, kijk ook hier goed waar je het beste kunt beginnnen voor een scherpe hoek.

Nou, succes ermee, ik hoop dat het met mijn uitleg gaat lukken!

Groetjes, Inge

PS: lippen is ook een kwestie van zeer goed kijken en navormen, niet te dik en leg ze evt. even op het papieren plaatje om te kijken hoe dat er uitziet en of het "past".

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: ogen van winx

Bedankt Inge,
Ik had de ogen op het gezichtje geplakt en daar weer op de iris en pupil, het waren onderhand visse-ogen!
Ik maar denken dat de haren en vingers het moeilijkste zouden zijn, maar die had ik zo gemaakt met inderdaad het plaatje eronder in een plastick mapje en dan gewoon uitsnijden.
Nou, ik heb er een nacht van wakker gelegen en als ik al sliep, dan vlogen er miljoenen ogen langs (AAAHHHH) , inmiddels is de taart al op en was de jarige dol gelukkig met haar eiegn winx taart en ben ik blij dat ze pas weer over 1 jaar de volgende wil (haha)

Maris

Taart-toedeloe, Maris
Zoals je het taartje thuis bakt, bak je hem nergens!

4

Re: ogen van winx

Enne.... heb je ook nog een fototje gemaakt van de taart?

5

Re: ogen van winx

staan erop bij de show off natuurlijk

Taart-toedeloe, Maris
Zoals je het taartje thuis bakt, bak je hem nergens!