1

Onderwerp: zijkant van de taart

Hallo

Wat een prachtige taarten staan er op deze site.Mijn hobby is pas net begonnen en ik vind mijn eenvoudige versierde taarten al geweldig maar als ik dit zie heb ik nog heel wat te leren. Stellen jullie je ook ergens voor of hoeft dat niet ik kon het niet vinden.

Mijn vraag is bij een 'gewone' ronde of rechthoekige taart hoe werken jullie de zijkant netjes af. Wat ik geprobeerd heb is aansmeren met slagroom en dan hagelslag of iets dergelijks er tegen aan zien te krijgen.Maar het word een beetje rommelig. Hoe krijg je een strakke zijkant met slagroom en 'iets' er tegen aan zijn daar foefjes voor?

Groetjes HJ

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

2

Re: zijkant van de taart

Welkom hoor, er is ook niet een echt introductie plekkie. Maar meestal staan ze bij een babbel....
Over je vraag. Slagroom is vaak minder geschikt voor te plakken, veel smelt erin. Wat vaak beter werkt is botercreme ( zie recepten.)
Ook word mascarpone voor de niet zo zoete kouwen wel gebruikt.
Wat ik doe is de taart gewoon oppakken en in de strooisel drukken, ook ik vind het erg lastig hoor, werk liever met fondant of marsepijn rondom.
Succes met de volgende taart.

3

Re: zijkant van de taart

hoi Wendy

Heb gekeken naar het recept. Hoe smaakt het, is het niet vettig?
En is het moeilijker te verwerken dan slagroom of kan ik het direct gebruiken voor een taart die moet lukken. Ik heb geen tijd meer om het uit te proberen.  Kan ik een icingfoto van de bakker  direct op botercreme/slagroom leggen of moet dat anders?
En is marsepein verwerken lastig of is dat makkelijker dan botercreme? Ik heb het voorbeeld van de barbiepop gelezen.
Ik zie een beetje op tegen het uitrollen want bij mij blijft alles altijd aan de deegroller plakken ( bij deeg dan want met marsepein heb ik nog nooit gewerkt).

groetjes Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]

4

Re: zijkant van de taart

Slagroom is zelfs nog nooit bij me opgekomen :)

Ik doe altijd een pakje gele room van baukje.
Op de verpakking staat hoe je daar botercreme van maakt.
En die bevalt mij prima.

En daar kun je nootjes, hagelslag of chocolade schaafsel zo aan vast plakken...

Maar de mooiste zijkant maak je van marsepein ;)
En probeer ook eens chocolade aan de zijkant, wel doorwerken maar erg lekker...

5

Re: zijkant van de taart

Hai Hannelore,

In ieder geval niet je plaat met fondant op slagroom leggen hoor, dan smelt hij weg. :(
De eerste keer dat ik botercreme maakte vond ik het heel vies en vet. :(
Nu gebruik ik het altijd, de truuk zit hem in het mixen, echt heel lang, minimaal 10 minuten.
Ik weet niet of jullie een winkel in de buurt hebben die soezie verkopen?
Die creme au burre mislukt echt nooit en dan zit je zeker op safe.
Hij is ook nog eens heel lekker en simpel te maken maar ook wel lang mixen hoor. Deze kun je dan met b.v. mandarijntjes als vulling gebruiken, op de zij kant smeren om iets tegenaan te plakken en je bovenkant mee insmeren voor je de plaat erop legt, dat schiet nog eens op h

6

Re: zijkant van de taart

Als je een houten deegroller gebruikt en je moet niet al te grote stukken marsepein uitrollen dan kan je ook proberen om je marsepein tussen twee vellen plastiekfolie te leggen en dan uitrollen, dan blijft deze ook niet kleven!!

Groetjes en veel succes!!

Katje

7

Re: zijkant van de taart

of rol je houten deegroller door de banketbakkers poedersuiker. Gewone kan ook wel uit een bus, maar die moet je eerst zeven!!

meer taarten zien? Kijk dan op www.mijnalbum.nl/Album=TMZVUMMI

8

Re: zijkant van de taart

Hallo

Bedankt voor al jullie tips. Als ik hier niet gekeken had dan had ik de foto zo op de slagroom gelegd.
Wij hebben een welkoop vlakbij en daar ga ik de creme au bure van soezie halen.
Dan lukt het vast wel.En het resultaat zal ik laten zien. Ik heb ook nog wel wat foto's van mijn andere taarten maar die zijn allemaal heel eenvoudig hoor. Als ik wat meer tijd heb zal ik ze wel bij de show off zetten.

groetjes Hannelore

[img]http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=J8RNCZQQ&album=H3WCN8F3[/img]