1

Onderwerp: Witte ganache

Kun je eigenlijk ook ganache maken van witte chocolade? Weet iemand dit?

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

2

Re: Witte ganache

Ja hoor, dat gaat prima!! Ik heb het laatst gemaakt. M'n dochters vonden het heerlijk, zelf vond ik het eigenlijk veel te zoet, maar dat is natuurlijk persoonlijk ;)(ik deed het op caramelcake, die was wel erg lekker)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Witte ganache

Mmmm, lekker! Nou, ik ga het zeker binnenkort proberen! Dank je Mirjam!

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

4

Re: Witte ganache

Ik heb het ook laatst geprobeerd en merkte dat de verhoudingen wel een beetje anders liggen om het ook "smeeuig" te krijgen. Je hebt met puur 1:1 nodig, maar met wit is dat dus meer chocolade en minder slagroom. (Ik heb het op het gevoel gedaan, dus weet niet precies.)

Groetjes Evelien

5

Re: Witte ganache

En vergeet de boter niet!!!!

cateren is ook gebakjes maken :)

6 Laatst bewerkt door Car (22-04-2006 07:59)

Re: Witte ganache

Ehh... boter? Moet er boter bij? Eugenie, wil je mij jouw recept eens geven? Ik was eerst van plan om gewoon het recept uit het koekie boek te gebruiken, maar dan dus de puur te vervangen door de witte chocolade. Ik twijfelde al of het kon met dezelfde verhoudingen, omdat witte chocolade zo'n andere structuur heeft...

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops

7

Re: Witte ganache

Ik gebruikte het recept uit een boekje dat Cakes heet: 125 ml slagroom en 300 gram witte chocola.
Breng de slagroom in een kleine stteelpan aan de kook. Schenk hem in een kleine kom over de (grofgehakte) chocolade, roer met een houten lepel tot de schocolade smelt. Zet de kom goed afgedekt gedurende 30 minuten - en onder af en toe roeren - in de koelkast, of tot de ganache goed smeerbaar is. Dit is voor over een ronde taart van 22 cm.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Re: Witte ganache

180 gram witte chocolade,75 gram boter, 3 eetl slagroom, 1theel likeur

Dit recept heb ik gebruikt als vulling voor bonbons

Ikzelf vind het verschrikkelijk zoet en gebruik het dus niet meer

Ik ga mirjam's recept eens proberen, misschien is die lekkerder.

cateren is ook gebakjes maken :)

9

Re: Witte ganache

Hoi Eugenie,

Het blijft erg zoet hoor, maar met likeur erbij is het inderdaad misschien wel nog zoeter.....

Groetjes,
mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

10

Re: Witte ganache

Als je het te zoet vindt, kun je misschien beter overstappen op melkchocolade of puur (voor die vulling dan). En wat ik deed om de taart iets minder zoet te laten worden is donkere chocolade cake gebruiken, met extra cacao en minder suiker dus.

Groetjes Evelien

11

Re: Witte ganache

Ja, ik denk ook dat ik bruine ganache lekkerder vind, maar deze was voor mijn oudste haar verjaardag en die kan niet tegen cacao. Vandaar dat ik me toch aan de witte waagde ;)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

12

Re: Witte ganache

Ik ga denk ik eerst dat recept van Mirjam proberen. Eens kijken of dat lukt. En voor dit project heb ik juist witte chocolade nodig, maar dat zullen jullie volgende week wel zien :-)

Groetjes, Car 
Uno per Uno Workshops