Onderwerp: Witte ganache
Kun je eigenlijk ook ganache maken van witte chocolade? Weet iemand dit?
Uno per Uno Workshops
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Witte ganache
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kun je eigenlijk ook ganache maken van witte chocolade? Weet iemand dit?
Ja hoor, dat gaat prima!! Ik heb het laatst gemaakt. M'n dochters vonden het heerlijk, zelf vond ik het eigenlijk veel te zoet, maar dat is natuurlijk persoonlijk (ik deed het op caramelcake, die was wel erg lekker)
Groetjes,
Mirjam
Mmmm, lekker! Nou, ik ga het zeker binnenkort proberen! Dank je Mirjam!
Ik heb het ook laatst geprobeerd en merkte dat de verhoudingen wel een beetje anders liggen om het ook "smeeuig" te krijgen. Je hebt met puur 1:1 nodig, maar met wit is dat dus meer chocolade en minder slagroom. (Ik heb het op het gevoel gedaan, dus weet niet precies.)
Groetjes Evelien
En vergeet de boter niet!!!!
Ehh... boter? Moet er boter bij? Eugenie, wil je mij jouw recept eens geven? Ik was eerst van plan om gewoon het recept uit het koekie boek te gebruiken, maar dan dus de puur te vervangen door de witte chocolade. Ik twijfelde al of het kon met dezelfde verhoudingen, omdat witte chocolade zo'n andere structuur heeft...
Ik gebruikte het recept uit een boekje dat Cakes heet: 125 ml slagroom en 300 gram witte chocola.
Breng de slagroom in een kleine stteelpan aan de kook. Schenk hem in een kleine kom over de (grofgehakte) chocolade, roer met een houten lepel tot de schocolade smelt. Zet de kom goed afgedekt gedurende 30 minuten - en onder af en toe roeren - in de koelkast, of tot de ganache goed smeerbaar is. Dit is voor over een ronde taart van 22 cm.
Groetjes,
Mirjam
180 gram witte chocolade,75 gram boter, 3 eetl slagroom, 1theel likeur
Dit recept heb ik gebruikt als vulling voor bonbons
Ikzelf vind het verschrikkelijk zoet en gebruik het dus niet meer
Ik ga mirjam's recept eens proberen, misschien is die lekkerder.
Hoi Eugenie,
Het blijft erg zoet hoor, maar met likeur erbij is het inderdaad misschien wel nog zoeter.....
Groetjes,
mirjam
Als je het te zoet vindt, kun je misschien beter overstappen op melkchocolade of puur (voor die vulling dan). En wat ik deed om de taart iets minder zoet te laten worden is donkere chocolade cake gebruiken, met extra cacao en minder suiker dus.
Groetjes Evelien
Ja, ik denk ook dat ik bruine ganache lekkerder vind, maar deze was voor mijn oudste haar verjaardag en die kan niet tegen cacao. Vandaar dat ik me toch aan de witte waagde
Groetjes,
Mirjam
Ik ga denk ik eerst dat recept van Mirjam proberen. Eens kijken of dat lukt. En voor dit project heb ik juist witte chocolade nodig, maar dat zullen jullie volgende week wel zien :-)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Witte ganache