Ook ik gebruik graag marsepein, en dan vooral om mee te kleien en te puzzelen, dat vind ik met fondant moeilijker, nou heb ik alleen nog maar de zelfgemaakte versie gebruikt, wil die van de shop ook uitproberen trouwens, mischien scheelt dat.
Om de taart te bekleden heb ik dan eigenlijk weer liever fondant, dat vind ik soms wat mooier erop liggen. Nou heb ik ook een zwak voor een witte ondergrond dus dan moet ik ook wel fondant gebruiken. Wat smaak betreft, ik vind het allebei erg zoet, werk er liever mee dan dat ik het opeet. 
De banketbakkers botercreme (veel boter,weinig suiker) is veel minder zoet maar vind ik wel weer wat vetter dan de gewone maar wel lekker als vulling. De gewone (weinig boter veel suiker) smeer ik graag als dun laagje onder de marsepijn of fondant, dat is wat steviger dan de bb variant.
Om de botercreme dan wat minder zoet te krijgen doe ik er een mespuntje citroenzuur doorheen, soms iets meer dan een mespuntje, vind ik wel lekker.
Succes met je volgende taarten en ik zou zeggen, gewoon alles uitproberen en met vrienden/familie opeten.
Dan proef en hoor je snel genoeg wat er in de smaak valt.