1

Onderwerp: uitrollen van marsepein

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje: Ik heb elke keer een probleem bij het uitrollen van marsepein of fondant. Om een grote lap uit te rollen en daarna over mijn taart te draperen vind ik het makkelijk om dat op bakpapier te doen, zodat je het gemakkelijk kunt oppakken zonder dat het scheurt. Maar bakpapier blijft uiteraard niet liggen en schuift weg. Hoe doen jullie dat, ik heb al van alles geprobeert maar de perfecte manier heb ik nog niet gevonden?

Gr Mandy

2

Re: uitrollen van marsepein

misschien helpt een antislip matje?


ik weet het niet hoor , ik heb dat nog niet geprobeerd

Groeten,Eugenie

cateren is ook gebakjes maken :)

3

Re: uitrollen van marsepein

HOI,

Kun je het bakpapier niet met schilderstape vastplakken??? Zomaar een idee hoor ik weet niet of dat lukt en ander met ducktape, dat zilveren stevige tape. Als je dan klaar bent kunt je dat weer lossnijden.

Succes
Groetjes Peronne

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

4

Re: uitrollen van marsepein

Hoi Peronne,
Je krijgt toch wel goeie ideen bij het verbouwen ;)

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

5

Re: uitrollen van marsepein

een grote lap marsepein, rol ik altijd losjes om mijn deegrol en rol het dan af over de taart, zo scheurt het "bijna" nooit.

groetjes, helga

6 Laatst bewerkt door wendy (21-03-2006 22:11)

Re: uitrollen van marsepein

Ik had hetzelfde probleem en gooi tot nu toe mijn buik in de strijd, (groeit toch gestaagd met al die taarten :D ) en houd hem met een rand papier over het aanrecht op z,n plaats, alleen van je afrollen dus.
Nu had ik iets anders bedacht, moet ik nog uitproberen hoor.
Ik wou een plank nemen en er gewoon bakpapier op vast nieten !
Het lijkt me dat dat zou moeten werken, ik probeer het nog uit en laat het weten.
Groetjes wendy

7

Re: uitrollen van marsepein

Jeetje wat een creatieve ideeen, ik geloof dat ik eerst maar eens de tip van Helga ga uitproberen, dat klinkt best handig...en anders moet ik inderdaad ook maar een bierbuik gaan kweken!!

Gr Mandy

8

Re: uitrollen van marsepein

Ha ha Mandy,
Zo worden we wel heel nieuwsgierig naar elkaar op de meet & greet.
Het is trouwens een suikerbuik hoor, of stop jij bier in je taart? ;)
( o, dat brengt me op een idee, ik heb wel een super recept voor chocolade/bier taart, dat zet ik bij de recepten, is zwaar maar heel lekker.)

Ik heb het vanmorgen geprobeerd hoor met een plank en dan bakpapier vast tacken, werkt als een speer trouwens. Wel genoeg nieten erin rondom zodat het strak bijft liggen.

Groetjes wendy

9

Re: uitrollen van marsepein

Bier is ook eigenlijk niet een van mijn favoriete drankjes, maar in een taart...klinkt erg lekker, ben dan ook zeer benieuwd naar je recept! Ik denk ook dat ik mijn man er erg blij mee maak dus wie weet?!

Maar het is zeker een optie om jouw manier van de te beniette plank te gaan proberen. Het duurt nog eventjes ('n klein maandje) voordat de volgende taart gebakken gaat worden, maar dan ga ik zeker met jullie tips aan de knutsel!

En uiteraard blijf ik op het forum spieken voor allerlei andere leuke nieuwe dingen!!!

Gr mandy