Hallo Marielle,
Leuk dat je deze site en het forum gevonden hebt! Even wat antwoordjes.
Je hebt wel gelijk, marsepein verwerkt inderdaad iets makkelijker als fondant, maar marsepein wit maken kost vrij veel witte kleurstof. Het bestaat dus wel en ik heb het ook in huis en in het begin ook wel gedaan. Het wordt alleen niet zo wit als fondant, maar wel iets witter als de basiskleur.
Wat ik doe, als ik wit nodig heb zoals voor Nemo, dan gebruik ik dus gewoon marsepein voor het oranje en fondant voor wit. Dat doe ik ook bij bijvoorbeeld het wit van het ajaxshirt en voor bijv. oogjes.
Voor een normale taart (max. rond 26) heb je incl plaatje ca. 400 gram marsepein nodig. Ik neem echter altijd iets ruimer, 500 gram, voor het kleuren, want je moet het wel ruim over je taart kunnen leggen. De marsepein die je overhoudt (dus van de randen wegsnijdt) kun je in plastic folie gewoon bewaren tot je weer een taart maakt, de houdbaarheid is, als je verse marsepein hebt, ong. 9 maanden. Je kunt het ook heel leuk rond 5 dec. gebruiken en ipv figuurtjes in de winkel kopen, zelf iets maken of de kinderen iets laten maken!!
Succes met het maken en laat je ons een foto zien van je Nemo taart?
Groetjes, Inge
PS: persoonlijk vind ik fondant altijd w
Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat